۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۷:۴۳
نخستین جزئیات مسیر حمل مشعل بازی های ریو مشخص شد

این رویداد قرار است در پنج منطقه از کشور برزیل و همچنین شهر استوک مندویل، زادگاه بازیهای پارالمپیک انجام شود.

جایگاه اصلی مشعل بازیهای پارالمپیک ریو 2016 در استادیوم مارکانا خواهد بود.

کمیته برگزاری بازیهای ریو 2016 در روز 27 آوریل (7 اردیبهشت ماه) به عنوان بخشی از مراسم 500 روز مانده به آغاز بازیها جزئیات برنامه حمل مشعل را منتشر نمود.

حمل مشعل در طی هفت روز در پنج منطقه برزیل انجام خواهد شد و همزمان مشعل دیگری در شهر استوک مندویل نیز شعله ور خواهد شد. قریب به پانصد نفر حمل مشعل را بر عهده خواهند داشت و همزمان با آغاز این کار رسانه های دیجیتال، جامعه را در جریان اخبار مربوط به آن قرار خواهند داد.

رئیس کمیته پارالمپیک برزیل، آقای پارسون در این رابطه اعلام داشت: " ما بدنبال دعوت از مردم برزیل و جهان برای شرکت در این رویداد هستیم تا بدین وسیله انرژی مثبت آنها را برای بازیها داشته باشیم."

آقای پارسون همچنین نائب رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک و رئیس کمیته هماهنگی بازیهای ریو 2016 می باشد.

در هر یک از مناطق پنجگانه برزیل ( شمال، شمال شرقی، جنوب، جنوب شرقی و مرکزی) یک شهر انتخاب می شود و در هر یک از آنها مراسم حمل مشعل انجام می شود تا به مقصد نهایی خود همان مشعل اصلی مارکانا  برسند. در همان زمان مشعل دیگری در استوک مندویل روشن خواهد شد و سپس هر شش مشعل به ریو ارسال خواهند شد تا در آنجا در کنار یکدیگر مشعل پارالمپیک را شکل دهند.



 


این کار در طی دو روز در شهر ریو به طول خواهد انجامید ( 6 و 7 سپتامبر) انجام می شود و با روشن شدن مشعل استادیوم مارکانا در روز مراسم افتتاحیه حمل آن به پایان می رسد.

حامیان مالی حمل مشعل، بانک برادسکو برزیل و شرکت چند ملیتی اتومبیل سازی نیسان ژاپن می باشند. این دو حامی مالی بهمراه کمیته برگزاری ریو 2016 حمل کنندگان مشعل را انتخاب می کنند. اداره پست برزیل نیز حامی اصلی این رویداد می باشد.


کد خبر : ۶۳۹
اشتراک در