۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۰
در نشست کارگروه روان شناسی آکادمی ملی کمیته پارالمپیک عنوان شد؛
دکتر جوانمرد: تعالیم دینی باید شالوده روان شناسی ورزشی شود
نشست دپارتمان روان شناسی آکادمی ملی کمیته پارالمپیک با حضور دکتر جوانمرد، دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، در این نشست که به میزبانی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد، دکتر جوانمرد سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو، دکتر رفیعی پور مسئول دپارتمان روان شناسی آکادمی ملی کمیته ملی پارالمپیک و جمعی از روان شناسان این دپارتمان حضور داشتند.

 

دکتر جوانمرد، سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو در ابتدای این نشست گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان اعزام به بازی های پاراآسیایی هانگژو و نیز افزایش فشار روانی ورزشکاران و بالا رفتن استرس در آنها، حضور روان شناسان در کنار ملی پوشان تاثیر بسزایی دارد.

 

دکتر جوانمرد گفت: روان شناسان می بایست دغدغه های روانی و ذهنی ورزشکاران را کاهش دهند وموجب آرامش ورزشکاران شوند. یکی از مولفه های آرامش، دین و اعتقادات دینی است و همان طور که در قرآن کریم نیز آمده است؛"با یاد خدا دلها آرامش می گیرد". باید توجه داشت افزایش اضطراب و دلهره و فشارهای روانی در عملکرد ورزشکاران تاثیر منفی دارد و حتی آنها را دچار افسردگی و سرخوردگی می کند. لذا روان شناسان باید حلاوت و شیرینی دین را به ورزشکاران بیاموزند، چرا که هر چه قدر ایمان قوی تر باشد، آرامش هم بیشتر می شود.

 

دکتر رفیعی پور، مسئول دپارتمان روان شناسی آکادمی ملی کمیته پارالمپیک نیز در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه روان شناسی ورزشی از ضروریات ورزش قهرمانی است و بسیار مهم است که روان شناس در کنار تیم های ورزشی حضور داشته باشد.

 

وی گفت: همان طور که ورزشکاران از نظر جسمی باید آماده و ورزیده باشند، از نظر ذهنی هم باید آمادگی های لازم را کسب کنند و تمام تیم های ورزشی در سطح دنیا از خدمات روان شناسی در کنار ورزشکاران استفاده می کنند.

 

مسئول دپارتمان روان شناسی آکادمی ملی کمیته پارالمپیک تصریح کرد:در خصوص آمادگی های لازم برای بازی های هانگژو باید به این نکته اشاره کنم که برای کلیه تیم های ورزشی روان شناس مقیم تعریف شده و استفاده از خدمات آنها در هر زمان برای ورزشکاران ملی پوش فراهم است. گزارش های ارسالی نیز موید مطلوب بودن وضعیت روانی ملی پوشان اعزامی به بازی های پاراآسیای هانگژو است و در ایام باقی مانده نیز بر افزایش ارائه خدمات و ... به ملی پوشان تاکید شده. در حال حاضر ۲۱ روان شناس با دپارتمان همکاری دارند و از تجارب و توانمندی کلیه این افراد در راستای سلامت روان ورزشکاران استفاده می شود. 

 

در ادامه روان شناسان همکار با دپارتمان روان شناسی به بیان مسائل، مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و دکتر جوانمرد ضمن بررسی مسائل مطرح شده از زحمات این تیم قدردانی نمود.

 

جلسه روان شناسی  5
جلسه روان شناسی  4
جلسه روان شناسی  3
جلسه روان شناسی  2
جلسه روان شناسی  1

 
کد خبر : ۶,۰۹۲
اشتراک در