۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱
در نشست روسای هیئت های استانی با مسئولین مطرح شد:
دکتر کارگری: دفاع مقدس برگ زرین و درخشانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است
رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: طرح یاران شهید سلیمانی فرصتی برای حضور جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها در عرصه ورزش است.
 
به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست صمیمانه مسئولین هیئت های استانی با مدیران فدراسیون بیان کرد: خوشحالم که امروز فرصت شد تا در کنار شما باشم. از اسبقیان تشکر می کنم که این فرصت را فراهم کرد تا برخی از دوستان قدیمی خود را ببینم. از زحمات ارزشمند مسئولین هیئت های استانی در راستای پیشرفت ورزش جانبازان و توان‌یابان تشکر و قدردانی می کنم. همه ما با این سطح از تلاش‌ها آشنا هستیم. اگر این اقدامات در سطح کشور و بدنه فدراسیون صورت نمی گرفت امروز شاهد افتخارآفرینی ورزشکارانمان در میادین آسیایی و جهانی نبودیم.

 

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای طرح یاران شهید سپهبد سلیمانی، عنوان کرد: این طرح از طریق فدراسیون به هیئت ها ابلاغ شده است. تفاوت جانبازان مدافع حرم، مرزها و امنیت با جانبازان دفاع مقدس این است که ما در شناسایی و ورود آنها به عرصه ورزش با یک عقب ماندگی مواجه شدیم. اکنون با اجرای این طرح و با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته، فرصتی برای حضور جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها درعرصه ورزش ایجاد می شود.این طرح دو هدف بزرگ را دنبال می کند ابتدا ورود جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها به عرصه ورزش است و دوم، از وجود پر برکت جانبازان در تقویت فضای معنوی و فرهنگی و دینی ورزش پارالمپیک بهره مند خواهیم شد.

 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: در این طرح علاوه بر جانبازان مدافع حرم،امنیت و مرزها، فرزندان معلول ایثارگران هم می توانند حضور داشته باشند. شورای این طرح در کمیته ملی پارالمپیک تشکیل و جلسات آن با حضور مسئولین فدراسیون، کمیته ملی پارالمپیک، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروهای مسلح برگزار شد و طرح به زیر مجموعه این نهاد ها ابلاغ شده است.

 

وی ادامه داد: مسئول این طرح در سطح استان‌ها، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رئیس هیئت استان دبیر ستاد است و مدیرکل تربیت بدنی استان به عنوان ناظر و نیروهای مسلح استان به عنوان عضو ستاد استانی هستند.

 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: نیاز به یک کار جدی برای اجرای این طرح داریم. برای طرح یاران شهید سلیمانی زمانبندی را مشخص کردیم. هیئت های استانی تا ۱۵ مهر ماه برای تشکیل و تکمیل راه اندازی ستاد و تا ۳۰ مهر ماه برای تکمیل اطلاعات مربوط به جانبازان و فرزندان معلول ایثارگران فرصت دارند و دهم آبان ماه می بایست از طریق رسانه استانی و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فراخوان اولیه طرح را انجام دهند. سپس باید کلاسبندی جانبازان انجام و رشته های مناسب آنها مشخص شود و تا ابتدای آذر ماه در رشته‌های شنا، تیراندازی، دو و میدانی و تنیس روی میز مسابقاتی در سطح استان برگزار شود. البته در هفته بسیج در آذرماه مسابقات تیراندازی توسط فدراسیون جانبازان و معلولین و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.

 

دکتر کارگری در ادامه عنوان کرد: رشته شنا اکنون به لحاظ سهم مدال آوری در بازی های پاراآسیایی کم و در پارالمپیک کسب مدالی صورت نگرفته است. این رشته را باید در اولویت قرار دهیم تا هدف کسب سکو در پارالمپیک ۲۰۲۸ محقق شود که در این راستا انتظار دارم هیئت های استانی همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: در آستانه سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم. در تاریخ کشورمان، دفاع مقدس یکی از نقاط درخشان و برگ زرین است. تمام کشورها جمع شدند و جنگی را به کشور ما تحمیل کردند اما کشور جمهوری اسلامی ایران با پیروزی این جنگ را پشت سر گذاشت.
 
کد خبر : ۶,۰۷۵
اشتراک در