۲۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۱۷
در نشست روسای فدراسیون های همکار با کمیته ملی پارالمپیک عنوان شد؛
دکتر کارگری: با تکیه بر آسیب شناسی رویدادهای بزرگ از بروز خطا در بازی های هانگژو جلوگیری کنیم
 
صبح امروز نشست رییس کمیته ملی پارالمپیک با روسای فدراسیون های همکار با این کمیته که در بازی های پاراآسیایی هانگژو نماینده دارند، برگزار شد.
در این نشست دکتر غفور کارگری رییس، دکتر جوانمرد دبیر،ماندگار فرد بازرس کمیته ملی پارالمپیک، دکتر اسبقیان رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، ساعی رییس فدراسیون تکواندو، دکتر شعبانی بهار رییس فدراسیون تیراندازی با کمان، دکتر قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز، عطاالهی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری، خانم اشرف نایب رییس فدراسیون قایقرانی، دکتر نیری مدیر حوزه ریاست، دکتر سلگی معاون ورزش قهرمانی، ارشدی مشاوررییس، دکتر افروزه سرپرست طرح و برنامه و حسن زاده مسئول ستاد دائمی بازی های کمیته ملی پارالمپیک  حضور داشتند.
دکتر کارگری در این نشست اظهار داشت: بازی های پاراآسیایی هانگژو رخدادی راهبردی برای کمیته ملی پارالمپیک محسوب می شود و از این رو می بایست اقدامات مرتبط با آن به صورت جدی، عمیق و دغدغه مندانه انجام شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این نشست بررسی آخرین وضعیت تیم های اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو و تبادل نظر با بالاترین سطوح مسئولین کاروان است و در نهایت قصد داریم با هم اندیشی مشکلات و مسائل موجود را برطرف نماییم.
رییس کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد:  دو ماه به آغاز بازی های پاراآسیایی هانگژو باقی مانده و از این زمان باید به عنوان فرصتی طلایی برای برطرف سازی ضعف های موجود و آماده سازی هر چه بیشتر ورزشکاران استفاده کرد.
دکتر کارگری گفت: بنده شخصا با حضور در تمرینات ورزشکاران اعزامی از نزدیک در جریان مسائل و دغدغه های آنها قرار گرفته ام و تمام تلاش ما بر این است در مدت زمان باقی مانده بتوانیم بهترین شرایط را برای این عزیزان فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: دو رویداد بزرگ اخیر یعنی بازی های پاراآسیایی جاکارتا و نیز بازی های پارالمپیک توکیو در کمیته ملی پارالمپیک به صورت دقیق بررسی و آسیب شناسی شده اند که در این خصوص باید گفت برخی از مشکلات متوجه کمیته و برخی نیز متوجه فدراسیون های همکار است.
رییس کمیته ملی پارالمپیک افزود: با وجود نتایج این آسیب شناسی ها و اشراف به مسائل مربوط به آنها این مساله پذیرفتنی نیست که مجددا در بازی های هانگژو و نیز رویدادهای پیش رو مرتکب خطاهای گذشته شویم. ازاین رو هم دربخش پارالمپیک و هم در بخش فدراسیون های همکار انتظار می رود از آسیبهای پیش بینی شده و محتمل از حالا جلوگیری کنیم.
دکتر کارگری در ادامه از فدراسیون های همکار با کمیته ملی پارالمپیک درخواست نمود تا هیات های استانی خود را در خصوص پذیرش ورزشکاران جدید به ویژه جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها توجیه نمایند تا از طریق مسیر مشخص و درست زمینه ورود این عزیزان به فعالیت های ورزش همگانی و یا حرفه ای فراهم شود.
در پایان این نشست نیز روسای فدراسیون ها و نمایندگان فدراسیون های همکار با کمیته ملی پارالمپیک به بیان دیدگاهها، مسائل و مشکلات خود پرداختند و رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز اعلام نمود که اقدامات لازم جهت برطرف شدن این مسائل انجام خواهد شد.

 

 

جلسه  3

جلسه  6
جلسه  5
جلسه  4
جلسه  2
جلسه  1
کد خبر : ۵,۹۷۰
اشتراک در