۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۰۳
از مشعل بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس رونمایی شد/ برابری، آب و صلح سه نماد اصلی مشعل
 
در فاصله‌ی تقریبا یک سال مانده به آغاز رویداد پاریس ٢٠٢۴، از طرح مشعل این بازی‌ها رونمایی شد. 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از وب‌سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC)، امروز سوم مردادماه و تقریبا در فاصله‌ی یک سال مانده به آغاز بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از طرح مشعل این رویداد ورزشی بزرگ جهان رونمایی شد. 
 
بی‌نظیر و درخشان
مشعل این دوره از بازی‌های المپیک و پارالمپیک طرح و رنگی درخشان و خاص دارد.
مشعل المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، مانند لوگو و ماسکوت بازی‌ها طرحی مشترک دارد و و مشعل المپیک با همین طرح، روز هشتم ماه می ٢٠٢۴ حمل می‌شود.
"متیو لوهانور"، با الهام از سه نماد اصلی رویداد پاریس ٢٠٢۴ – "برابری، آب و صلح"- این مشعل را طراحی کرده است و در این‌باره می‌گوید: "طراحی مشعل المپیک و پارالمپیک، افتخار بزرگی‌ برای طراحان است و چنین شانسی معمولا فقط یک بار در زندگی نصیب آ‌ن‌ها می‌شود...
این مشعل نمادی از انسجام و اشتراک است و نقش مهمی در بازی‌های دارد. هزاران کیلومتر حمل می‌شود نفر به نفر آن را از دریا به خشکی می‌رسانند"
 
برابری
"برابری" هدفی‌ست که از آغاز فعالیت ستاد برگزاری، همواره مورد توجه قرار گرفته و این مفهوم در مشعل بازی‌ها، از طریق قرینگی و توازنِ طرح هم به صورت افقی و هم عمودی منتقل می‌شود. 
 
آب
در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ٢٠٢۴ "آب" جایگاه خاصی دارد. مشعل این رویداد، از راه دریای مدیترانه وارد می‌شود. این شعله‌ها، در امتداد اقیانوس‌های اطلس، هند و آرام حمل خواهند شد تا به پنج جزیره‌ی قلمرو دریایی میزبان بازی‌ها برسند؛ جزیره گوادلوپ، گویان فرانسه، مارتینیک، پلینزی فرانسه و رئونیون.
"آب" همچنین در قلب پاریس قرار دارد.
هیچ‌کس نمی‌تواند پایتخت فرانسه را بدون رود سن تصور کند و پاریس هم نمی‌تواند رویداد ٢٠٢۴، را بدون توجه به نقش محوری رودخانه برگزار کند.
بنابراین آب در طراحی مشعل عنصر الهام‌بخشی بوده و طرح سه‌بعدی و مواج روی آن برگرفته است از حرکات و امواج آب است و بازتاب نور بر سطح بدنه‌ی آن هم این طرح را کامل می‌کند. 
 
صلح
رویداد پاریس ٢٠٢۴، نماد صلح است.
خطوط بی‌زاویه، منحنی و دایره‌ای شکل به کار رفته در طراحی مشعل مفهوم صلح‌، همبستگی و بخشندگی را منتقل می‌کنند.
شرکت "آرسلور میتال"، یکی از قطب‌های مهم فولاد جهان و حامی رسمی رویداد پاریس، دو هزار مشعل را به عنوان یکی از اشیا فراموش‌نشدنی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ تولید خواهد کرد. 
مشعل پارالمپیک ٢٠٢۴، توسط هزار دونده به سوی محل برگزاری بازی‌ها حمل می‌شود.
این اولین میزبانی فرانسوی‌ها از بازی‌های پارالمپیک است که از هشتم تا پانزدهم شهریور ماه ١۴٠٢، در پاریس انجام خواهد شد.
 

مشعل 4
مشعل 3
مشعل 2
مشعل 1

 

 
کد خبر : ۵,۹۱۷
اشتراک در