۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۰۰:۳۳
نشست مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در خصوص طب سنتی ایرانی – اسلامی در تغذیه
 
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، نشستی با حضور دکتر کارگری رئیس، دکتر جوانمرد دبیر اجرایی، حکیم خیراندیش مشاور عالی و عضو کمیسیون پزشکی، دکتر نیری مدیر حوزه ریاست کمیته ملی پارالمپیک، سید مجتبی قاسمی، حمیدی دبیر، نصیری نایب رئیس بانوان و حسین پور خزانه داری فدراسیون و تیم ملی وزنه برداری بانوان امروز دوشنبه هفدهم تیرماه برگزار شد.
حکیم خیراندیش در این نشست بیان کرد: در طول این سال های تلاش کردم تا طب سنتی ایرانی اسلامی را ترویج دهم. رفتارهای ساده و ارزان که نتایج ماندگاری خواهد داشت. هدف تقویت روح و تن است که برآیند آن به ورزشکاران قهرمان منجر می شود. پایه این دستورالعمل به گونه‌ای است که چهار مزاج را کنترل می کنیم تا قدرت تن و روان ایجاد شود.
در ادامه این جلسه دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: یکی از دغدغه ورزشکاران بحث تغذیه است.حکیم خیراندیش باعث تغییر سبک زندگی در خیلی از افراد جامعه شده و طب سنتی ایرانی اسلامی را ترویج داده است. بر همین اساس ایشان به عنوان مشاور عالی و عضو کمیسیون پزشکی قرار است در موضوع تغذیه و دیگر موارد ورزشکاران جانباز و توان یاب ما را یاری کنند.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: در این راستا نیاز است که غذای مصرفی ورزشکاران را اعلام کنیم تا براساس غذای متعارف آنها برنامه تغذیه مناسب را مشخص نماییم.
پس از پایان جلسه، حکیم خیراندیش از رستوران و لیست غذاهای ورزشکاران بازدید کرد و ملی پوشان وزنه برداری بانوان به تفکیک، با او در خصوص نوع تغذیه خود صحبت کردند.
در پایان مقرر گردید ملی پوشان بر اساس زیستگاه، تیم، سن، جنس و غذای غالب، اطلاعات خود را ارائه دهند تا برنامه غذایی براساس شرایط فوق ارائه شود.

 

بازدید  6
بازدید  5
بازدید  4
بازدید  3
بازدید  2
بازدید  1
کد خبر : ۵,۸۴۷
اشتراک در