۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۰۷
حضور کاروان ورزشی ایران در مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین
 
المپیک ویژه ایران با هماهنگی فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران در ۹ رشته ورزشی و با ظرفیت ۲۵ ورزشکار زن و مرد دارای کم توانی ذهنی به مسابقات جهانی المپیک ویژه برلین-۲۰۲۳ اعزام شده است.
مسابقات برلین ۲۰۲۳ از تاریخ ۲۲ خرداد الی ۵ تیرماه سال ۱۴۰۲در کشور آلمان و با شعار«باهم شکست ناپذیر هستیم» در حال برگزاری است.
دکتر علی کاشی سرپرست انجمن ورزش افراد با کم توانی ذهنی فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران، در این خصوص  گفته است: «این کاروان برای اولین بار با حمایت کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران موفق شده است تا برای اعزام ورزشکاران خویش مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان را کسب نموده و به عنوان نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات شرکت نماید.»
المپیک ویژه بزرگترین سازمان حامی ورزش و تمرین در افراد با کم توانی ذهنی در دنیا است که در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا فعالیت دارد. المپیک ویژه یک برنامه چند وجهی ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و در بر گیرنده تمرینات، مهارت آموزی و بازیهای ورزشی برای کودکان و بزرگسالان با اختلالات ذهنی و هوشی (ID) است. این افراد ضمن مهارت آموزی در میدانهای ورزشی، الگوهای مهارتی را در زندگی روزانه خود بکار برده و با افزایش اعتماد به نفس، خود را برای زندگی بهتر و موثرتر آماده می نمایند. از این رو خانواده ها، ضمن تغییر نگرش و تحکیم باور خود، با مشارکت در برنامه های ارتقاء سلامت المپیک ویژه، اجازه نمی دهند بخاطر داشتن کودک کم توان ذهنی، پویایی و نشاط خود و کودکشان را از دست بدهند. این سازمان در حال حاضر ارائه دهنده خدمت به بیش از چهار و نیم میلیون کودک و بزرگسال با کم توانی ذهنی است. در ایران نیز بیش از ۲۲ سال از فعالیت المپیک ویژه می گذرد و این موسسه به همت مرحوم دکتر اصغر دادخواه رئیس اسبق المپیک ویژه ایران توانسته است در بیش از ۱۷ رویداد بین المللی شرکت نموده و ۲۴ مسابقه کشوری را برای توسعه توانمندی ورزشکاران المپیک ویژه ایران در کشور برگزار نماید.
در این دوره از مسابقات جهانی المپیک ویژه ورزشکاران در ۲۶ رشته ورزشی تابستانی با هم رقابت کنند، که کاروان ایران در ۹ رشته در مسابقات حضور خواهد یافت.
این مسابقات، بزرگترین رویداد ورزشی فراگیر جهان است. این رویداد بزرگ ورزشی جشن رنگارنگی خواهد بود که منجر به شناخت بیشتر و فراگیرسازی بیشتر افراد دارای کم توانی ذهنی در دنیا شده و این نهضت را ترویج می نماید. المپیک ویژه آلمان در این بازی ها ادعا نموده است که برلین شهری است که دیوارها را می شکند و بر مرزها غلبه می کند و این شهر این تجربه را با المپیک ویژه به اشتراک می گذارد.
در سرتاسر برلین، ورزشکاران برای شادی، موفقیت و مشارکت اجتماعی بیشتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد. آنها می گویند: ما با هم لذت خواهیم برد و با هم جهان را تغییر خواهیم داد آنها این شعار را می داهند : «با هم بی‌رقیب!»

 

نگاهی به اطلاعات آماری این مسابقات:
۷۰۰۰ ورزشکار
۲۶ ورزش
۱۹۰ کشور
۳۰۰۰۰ داوطلب
۹ روز پر از ورزش و احساس
 
کد خبر : ۵,۷۶۲
اشتراک در