۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۲
دکتر کارگری: امیدواریم این نشست در مسیر توسعه ورزش قاره کهن موثر باشد/ میزبانی از هیات اجرایی APC برای ما افتخار است
 
دکتر غفور کارگری، رییس کمیته ملی پارالمپیک صبح امروز در افتتاحیه سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا حضور یافت و به حاضرین در این نشست به صورت رسمی خوشامد گفت.
دکتر کارگری در ابتدا ابراز داشت: به همه اعضای محترم هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا که مهمان جمهوری اسلامی ایران هستند خوشامد می گویم و امیدوارم که اقامت خوبی را در این مدت تجربه کنید. مردم ایران بسیار مهمان نواز و مهمان دوست هستند و میزبانی از دوستان عزیز برای ما افتخار به شمار می رود.
وی افزود: در ابتدا اشاره ای گذرا به تاریخ و تمدن کهن ایران زمین دارم. ایران دارای تاریخی به قدمت دوران پارینه سنگی است و کشف اسکلت هفت هزار ساله بانویی که در تهران کشف شد، نشان از قدمت تاریخی این شهر دارد.
رییس کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: مردم ایران مردمی با فرهنگ، متمدن و اخلاق مدار هستند و در عین حال در دانش و علم نیز سرآمد هستند. به گونه ای که بسیاری از ابداعات و اختراعات مهم و تاثیر گذار بشر به نام دانشمندان ایرانی ثبت شده است. در عین حال در ادبیات و هنر نیز شعرا، ادیبان و هنرمندان نام آوری از این دیار به جهان معرفی شده اند.
دکتر کارگری در ادامه گفت: ایران نخستین کشوری است که درطول تاریخ منشوری به نام حقوق بشرکوروش را به جهان عرضه داشته که به زبانهای مختلف ترجمه شده و سندی مبنی بر پیشرو بودن ایران در زمینه حقوق بشر است.
وی افزود: اقلیم سرزمین ایران نیز اقلیمی استثنایی و دیدنی است. به گونه ای که در یک زمان می توانید چهار فصل مختلف را در آن تجربه کنید و این از موهبات این سرزمین بزرگ است.
دکتر کارگری در پایان تصریح کرد: بار دیگر برای شما دوستان عزیز و مهمانان گرامی آرزوی اقامتی به یاد ماندنی در ایران دارم و امیدوارم که این نشست در مسیر توسعه ورزش در قاره کهن موثر باشد.
در مراسم خوشامد گویی به اعضای هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا دکتر مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و نایب رییس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، دکتر کمال جوانمرد، سرپرست دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک و مسعود اشرفی، مشاورعالی رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز حضور داشتند.
سی امین نشست هیات اجرای کمیته پارالمپیک آسیا طی روزهای ششم و هفتم خرداد ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در شهر تهران برپاست.

 

نشست اول  2
نشست اول  1
نشست اول  7
نشست اول  6
نشست اول  5
نشست اول  4
نشست اول  3

 

 

کد خبر : ۵,۶۷۷
اشتراک در