۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۱۵
راه اندازی  سامانه پرونده الکترونیک سلامت برای ورزشکاران پارالمپیکی
 
دکتر جلیل کوهپایه زاده، در گفتگو با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک از راه اندازی پرونده الکترونیک برای ورزشکاران پارالمپیکی خبر داد.
وی در این خصوص گفت: برای اولین بار و به همت همکاران کمیته ملی پارالمپیک در بخشهای مدیریت پزشکی و آمار و اطلاعات، پرونده الکترونیک سلامت ورزشکاران پارالمپیکی طراحی و طی چندین ماه تنظیم شد تا در شکل قابل ارائه و استفاده و در قالب نسخه اول مورد تایید قرار گرفت.
دکتر کوهپایه زاده خاطر نشان کرد: به تازگی در فدراسیون پزشکی و ورزشی، محلی که ورزشکاران پارالمپیکی به صورت معمول برای معاینات سلامت مراجعه می کنند، حضور یافتیم و نرم افزار مرتبط با این پرونده ها را بر روی سیستم های موجود این فدراسیون نصب کردیم و امیدواریم که ازاین پس، پرونده کامل تری از وضعیت سلامت ورزشکاران و عملکرد ورزشی آنها با کمک این نرم افزار پویا و با کیفیت داشته باشیم.
سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک افزود: در تلاش هستیم تا کلیه ورزشکاران تحت پوشش برای بازی های پاراآسیایی هانگژو را در این سامانه قرار دهیم و در مقاطع مختلف زمانی اطلاعات مورد نظر از آنها را به ثبت برسانیم.
وی تصریح کرد: استفاده از این نرم افزار این فرصت را برای مسئولین در رده های مسئولیتی مختلف فراهم می کند تا از آخرین وضعیت سلامت و نیز ارزیابی های عملکردی ورزشکاران تحت پوشش در رشته های مختلف مطلع شوند که این امر در نهایت زمینه ساز یک نظارت عالی و شناخت کامل تری نسبت به شرایط سلامت و نیز شرایط فنی ورزشکاران خواهد بود.
دکتر کوهپایه زاده گفت: امیدوار هستیم که این رویکرد در سال جاری نیز توسعه و رونق پیدا کند و بتوانیم نسخه های کامل تری از این نرم افزار را با افزودن بخشهای روان شناسی، تغذیه و مدیریت دارو و دوپینگ تهیه کنیم و یک پرونده کامل و جامع در این خصوص طی ماه های آینده و در قالب نسخه دوم رونمایی شود.
 
کد خبر : ۵,۶۱۳
اشتراک در