۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۰۵
تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای ورزشکاران نامزد اعزام به بازی های پاراآسیایی هانگژو
 
دکتر جلیل کوهپایه زاده، مدیر پزشکی و ورزشی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی برای ورزشکاران کاندید اعزام به بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ با روابط عمومی کمیته گفتگویی انجام داد.
وی گفت: انجام معاینات کامل پزشکی برای ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو از ۲۰ فروردین ماه سال جاری و با همکاری فدراسیون پزشکی، ورزشی در محل این فدراسیون آغاز شده و طبق برنامه روزانه ۱۵ ورزشکار در بخشهای مختلف مورد معاینه قرار می گیرند.
دکتر کوهپایه زاده خاطر نشان کرد: معاینات مورد نظر شامل معاینات عمومی، قلب، عضلانی و اسکلتی و نیز انجام آزمایشهای لازم در ایستگاههای مختلف انجام می شود و در صورت نیاز مواردی مانند اکو و تست ورزش نیز برای ورزشکاران انجام خواهد شد. علاوه بر این آموزشهای لازم در خصوص داروهای مصرفی و نیز توصیه های مورد نظر برای پیشگیری و کنترل دوپینگ در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد و در مرحله آخر نیز ارزیابی تنفسی انجام می شود.

 

جلسه  3

وی افزود: نتیجه حاصله از این معاینات پس از جمع بندی توسط همکاران فدراسیون پزشکی و ورزشی  به صورت گزارش هفتگی به مدیریت پزشکی کمیته ملی پارالمپیک ارسال می شود.
مدیر پزشکی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده حدود ۳۰۰ ورزشکار کاندید برای حضور در بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ طی مدت زمان ۶ هفته مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند و امیدوارم تا پایان اردیبهشت ماه اطلاعات کامل هر ورزشکار را به صورت پرونده الکترونیک در اختیار داشته باشیم.

 

جلسه  1

دکتر کوهپایه زاده خاطر نشان کرد: پس از انجام معاینات ورزشکارانی که نیاز به فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی داشته باشند توسط تیم پزشکی به متخصصین ارجاع داده می شوند. همچنین پرونده پزشکی طی ماههای آینده نیز تکمیل می شود و امیدواریم که با همراهی کادرفنی و سرپرستی در رشته های اعزامی بتوانیم در زمانهای مقرر نسبت به بروز رسانی و تکمیل پرونده پزشکی ورزشکاران اقدام کنیم.
وی افزود: تیمی از همکاران متخصص تغذیه از بهمن ماه سال گذشته و زیر نظر خانم دکتر محمدیان ارزیابی های لازم را در خصوص تغذیه ورزشکاران از طریق فرم های ویژه مورد بررسی قرار دادند و تقریبا نیمی از ورزشکاران از این طریق مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بدست آمده از این فرم ها و نیزنتایج آزمایشهای لازم در اختیار تیم تغذیه قرار خواهد گرفت و تغذیه متناسب با هر یک از ورزشکاران را می توانیم در کنار منوی عمومی اردوها داشته باشیم.

 

جلسه  5

مدیر پزشکی ورزشی کمیته ملی پارالمپیک گفت: همچنین در بخش تغذیه مبحث آموزش مجازی را نیز در نظر داریم که در حال طراحی و برنامه ریزی برای تولید ۶ تا ۸ جلسه آموزشی برای تغذیه کلیه ورزشکاران، مربیان و سرپرستان هستیم. علاوه بر آموزش در نظر داریم با ارزیابی های انجام شده کیفیت منوهای اردوها را نیز به کمک متخصصین و همراهی سرپرستان اردوها در فدراسیون های همکار بهبود دهیم و زمینه بهره مندی از یک غذای سلام و متناسب را برای ورزشکاران فراهم آوریم.

دکتر کوهپایه زاده تصریح کرد: در بخش روان شناسی نیز دکتر رفیعی پور و یک تیم ده نفره در تلاش هستند تا هر یک از تیم های تحت پوشش را با یک کارشناس روان شناسی ورزشی همراه کنند تا از نزدیک و به صورت دائمی در کنار ورزشکاران باشند. در بخش آموزش نیز ۸ جلسه آموزشی به صورت مجازی در نظر گرفته شده که تا ماه آینده آماده خواهد شد. همچنین با توجه به تستهای انجام شده، ورزشکارانی که نیاز به مداخلات روان شناسی داشته باشند، تمرینات لازم را به کمک تیم روان شناسی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: در بخش کلاس بندی هم به منظور افزایش توان پشتوانه سازی در سطح ملی، پیش از سال جدید و با کمک دکتر سخنگویی ،دکتر زرگران و همکارانشان چهار دوره ملی کلاس بندی در رشته های شنا، وزنه برداری، دو و میدانی و والیبال نشسته طراحی شد که بخش عمومی این دوره ها به صورت مجازی و دوره عملی به صورت حضور برگزار شد و خوشبختانه ۷۰ نفر از سراسر کشور در این دوره ها حضور پیدا کردند و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

 

جلسه  4

 
دکتر کوهپایه زاده در پایان از همکاری مسئولین و همکاران  فدراسیون پزشکی، ورزشی و نیز همکاران دیگر فدراسیون ها در برگزاری برنامه های سنجش و ارزیابی ورزشکاران تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که پروند های سلامت ورزشکاران با بهترین شکل و کیفیت در زمان های مقرر تکمیل شود. 

 

عکس: وب سایت فدراسیون پزشکی ورزشی 

 
کد خبر : ۴,۸۳۰
اشتراک در