۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۵۵
خسروی-وفا--پارالمپیک-و-ورزش-جانبازان-و-معلولان-پدیده-انقلاب-اسلامی-است
مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک بعدازظهر امروز با حضور محمود خسروی وفا, رئیس کمیته ملی پارالمپیک, محمدرضا داورزنی, رئیس مجمع و محمد شروین اسبقیان, نماینده وزارت ورزش و جوانان و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در سالن آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک بعدازظهر امروز با حضور محمود خسروی وفا, رئیس کمیته ملی پارالمپیک, محمدرضا داورزنی, رئیس مجمع و محمد شروین اسبقیان, نماینده وزارت ورزش و جوانان و اعضاي هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در سالن آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

در ابتدای مجمع رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: چهار مجمع انتخاباتی کمیته ملی  پارالمپیک و ریاست فدراسیون جانبازان و معلولان در ادوار گذشته به علت صرفه جویی در زمان و هزینه در فاصله کوتاهی برگزار شده است. جلسه مجمع فوق العاده را به دلیل پایان دوران کاری چهار ساله هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک برگزار کردیم.

محمود خسروی وفا افزود: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان یکی از پدیده های انقلاب شکوهمند اسلامی هستند. این کمیته و فدراسیون جانبازان و معلولان بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت و تحول بزرگی را در منطقه و جهان ایجاد کرد. باید در ایام الله دهه فجر یاد و خاطره امام خمینی (ره), فجرافرینان و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی داریم. 

وی درباره دلیل برگزاری مجمع فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: دلیل برگزاری مجمع فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک موضوع اساسنامه است. چهار سال گذشته مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد و یازده نفر به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند و بزرگ ترین اتفاق این مجمع ثبت روز ملی پارالمپیک است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: موضوع طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک در تاریخ ششم ابان ماه سال 95 مطرح شد تا به عنوان نهاد عمومی و غیر دولتی به کار خود ادامه دهد. در تاریخ دوازدهم ابان ماه همان سال رئیس جمهور قانون جداسازی را ابلاغ کردند. حضور دو نفر از پارالمپیک به عنوان ناظر در صحن مجلس برای کسب رای اتفاق خوبی بود.

وی گفت: در قانون مطرح شده بود که اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک باید در مدت سه ماه به تصویب برسد که ما به موقع یعنی در زمان 14 ابان ماه اعلام کردیم و وزیر ورزش و جوانان 18 اذرماه اساسنامه را برای اسحاق جهانگیری, معاون اول رئیس جمهور فرستادند اما اساسنامه باید در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب می شد که تصویب اساسنامه در کمیسیون اجتماعی سه ماه به طول انجامیده است تا به شورای نگهبان فرستاده و ابلاغ شود. ما منتظر ابلاغ اساسنامه هستیم.

خسروی وفا اظهار داشت: مجمع فوق العاده امروز برای این است که اعضای هیات اجرایی تا زمان ابلاغ اساسنامه مجمع و مشخص شدن زمان برگزاری مجمع انتخاباتی با موافقت همه اعضا ابقا شوند.

کد خبر : ۳,۳۴۰
اشتراک در