۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ۰۴:۴۴
بینندگان-بازی-های-پارالمپیک-ریو-رکوردشکنی-کردند
طبق اعلام یک موسسه پژوهشی تعداد بینندگان بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در بیش از ۱۵۰ کشور به رکورد تلویزیونی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر رسید.

طبق اعلام یک موسسه پژوهشی تعداد بینندگان بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در بیش از ۱۵۰ کشور به رکورد تلویزیونی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر رسید.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تعداد تماشاگران بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ رشد هفت درصدی نسبت به دوره قبلی این بازیها در لندن داشته است. تماشاگران تلویزیونی این مسابقات در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر بوده است.

طبق اعلام موسسه «نیلسن اسپورتس»، علاوه بر این بیننده که به طور سنتی از تلویزیون این مسابقات را تماشا کردند، یک میلیارد بیننده هم از طریق شبکه های دیجیتالی این بازی ها را دنبال کردند.

«آلکسیس شفر»، مدیر بازگانی کمیته بین المللی پارالمپیک، به سایت IPC گفت: خوشحالیم از اینکه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو همه رکوردهای تلویزیونی را شکسته است به ویژه در مقطعی که رویدادهای ورزشی کم بیننده بودند. این بازی ها در بیشتر کشورهای جهان و در بیشترین ساعات به نمایش درآمدند. تقریبا همه فروشگاه ها بیشتر ساعات خود را به پخش این بازی ها اختصاص دادند و ما رشد ورزش پارالمپیکی چه در سطح داخلی و چه بین المللی را مدیریت کردیم.

 

 


وی افزود: تماشاگران بازی های پارالمپیک در ۱۲ سال گذشته رشدی ۱۲۷ درصدی داشته اند. این بازی ها در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن تنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بیینده در ۲۵ کشور جهان داشت. اما در سپتامبر گذشته چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر از ۱۵۴ کشور جهان از این بازی ها دیدن کردند.

در بازی های  پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ۴۳۲۸ ورزشکار از ۱۵۹ کشور حضور داشتند.

کد خبر : ۲,۲۱۷
اشتراک در