۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸
پینگ-پنگ-باز-پارالمپیکی-ایران-تا-۲۲-اسفندماه-معرفی-می-شود
فدراسیون جهانی تنیس روی میز حداکثر تا ۲۲ اسفندماه رای نهایی در مورد سهمیه های اعطایی (وایلد کارت) تنیس روی میز برای حضور در بازی های پارالمپیک را اعلام کرده و طی آن نماینده پارالمپیکی ایران در این رشته هم معرفی خواهد شد.
فدراسیون جهانی تنیس روی میز حداکثر تا ۲۲ اسفندماه رای نهایی در مورد سهمیه های اعطایی (وایلد کارت) تنیس روی میز برای حضور در بازی های پارالمپیک را اعلام کرده و طی آن نماینده پارالمپیکی ایران در این رشته هم معرفی خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات پاراآسیایی اردن که یکی از فرصتهای کسب سهمیه پارالمپیک برزیل به حساب می آمد سه ماه پیش برگزار شد و پینگ پنگ بازان ایران از حضور در این رقابتها به نتایج خوبی دست یافتند.

عنوان سومی انفرادی کلاس ۲، عنوان نخست تیمی کلاس ۲، عنوان دومی تیمی کلاس ۴، عنوان سومی تیمی کلاس ۸ و عنوان سومی تیمی کلاس ۹، مقام هایی بود که در این رقابتها توسط پینگ پنگ بازان کشورمان به دست آمد، اما آنها در نهایت به خاطر رنکینگ پایین تر به نسبت دیگر کشورهای شرکت کننده، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک نشدند.

در کل نمایندگان تنیس روی میز معلولان ایران طی مدت زمان توزیع سهمیه های مستقیم بازی های پارالمپیک برزیل از دستیابی به مجوز لازم برای حضور در این بازی ها بازماندند اما آنها همچنان این شانس را دارند با برخوردار شدن از سهمیه اعطایی فرصت اعزام به محل برگزاری این دوره بازی ها در ریو دو ژانیرو را به دست بیاورند.

البته همچون پارالمپیک لندن، برای پارالمپیک برزیل هم حداکثر یک سهمیه اعطایی به تنیس روی میز ایران اعطا خواهد شد و صاحب این تک سهمیه تا ۲۲ اسفندماه مشخص می شود.

مهدی آرمندنیا، رئیس انجمن تنیس روی میز جانبازان و معلولان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این مورد توضیح داد و اظهار داشت: به خاطر رنکینگ جهانی قابل توجه شرایط استفاده از سهمیه اعطایی برای تنیس روی ما مهیا شد. بر همین اساس و با توجه به موقعیت پینگ پنگ بازان در رنکینگ جهانی، دو نماینده خود را به فدراسیون جهانی معرفی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه از میان دو نماینده معرفی شده ایران، فدراسیون جهانی تنها به یک نفر سهمیه اعطایی خواهد داد، گفت: حداکثر تا ۲۲ اسفندماه تمام پینگ پنگ بازانی که می توانند از سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی برای حضور در بازیهای پارالمپیک برزیل استفاده کنند، از طریق این فدراسیون به کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی خواهند شد و طی آن نماینده پارالمپیکی تنیس روی میز ایران نیز مشخص خواهد شد.

بر پایه این گزارش، حسن جان فشان، پینگ پنگ بازی بود که با برخورداری از سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی در پارالمپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و در رقابتهای کلاس دو، در گروه خود دوم شد و نتوانست به مراحل بالاتر صعود کند.

کد خبر : ۱,۱۱۹
اشتراک در