۲۸ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۴
همکاری-آجیتوس-با-بنیاد-توسعه-جهانی-ورزش--gsd--در-راستای-ارتقای-اطلاع-رسانی-و-بالابردن-سطح-دانش-مربیان
همکاری فوق به انجام پروژه های جاری بنیاد آجیتوس با عنوان پروژه کمک های نقدی 2015 آجیتوس کمک شایانی خواهد نمود. برنامه اهدای کمک های نقدی به اعضای IPC به سومین سال خود رسیده است؛ هدف از این کار آن است که کمیته های ملی پارالمپیک بتوانند پروژه های خود را از سطح پایه تا بالاترین سطوح ارتقاء بخشند.

بنیاد آجیتوس که از آن به عنوان اهرم توسعه کمیته بین المللی پارالمپیک نام برده می شود به طور رسمی خبر از همکاری با بنیاد توسعه جهانی ورزش (GSD) در راستای ارتقای اطلاع رسانی و بالابردن سطح دانش مربیان داد.

همکاری فوق به انجام پروژه های جاری بنیاد آجیتوس با عنوان پروژه کمک های نقدی 2015 آجیتوس کمک شایانی خواهد نمود. برنامه اهدای کمک های نقدی به اعضای IPC به سومین سال خود رسیده است؛ هدف از این کار آن است که کمیته های ملی پارالمپیک بتوانند پروژه های خود را از سطح پایه تا بالاترین سطوح ارتقاء بخشند.

همکاری با بنیاد مذکور (GSD) بخشی از اهداف بنیاد آجیتوس برای ارتقای منابع در دسترس و قابل مشاهده در پروژه های معلولین است.

بنیاد توسعه جهانی ورزش از اقداماتی که منجر به ارتقای بازی جوانمردانه، آموزش و همچنین برتری های جسمی و رشد در ورزش می شود حمایت خواهد نمود. 

دکتر استیون انگلایدر، عضو هیئت رئیسه بنیاد بیان داشت: "برای ما جای بسی افتخار است که با حمایت از برنامه کمک های نقدی پروژه آجیتوس بتوانیم بخشی از جنبش پارالمپیک باشیم."

آقای دیوید الیش، عضو هیئت رئیسه GSD نیز اظهار داشت: "این برنامه مهم به تقویت ورزش معلولین در سرتاسر جهان کمک خواهد نمود و انجام حرکات ورزشی را برای همگان فراهم خواهد نمود."

آقای جورج اشتراختنبرگ، مدیر بنیاد آجیتوس در این زمینه افزود: "بسیار خرسندم اعلام نمایم از این پس بنیاد GSD شریک اصلی ما در بنیاد آجیتوس شده است. آنها از سال 2012 به بعد از جنبش پارالمپیک حمایت نموده اند و به IPC در راه اندازی برنامه "ورزشکاران پارالمپیکی سرفراز" با هدف حمایت از ورزشکاران در زمان انجام ورزش حرفه ای و پس از آن کمک های زیادی را داشته اند.

این بنیاد همچنین کمکهایی را در زمینه جذب مخاطب بیشتر برای مسابقات قهرمانی جهانی هاکی روی یخ 2015 IPC داشته است. مشارکت آنها با بنیاد آجیتوس در حیطه اطلاع رسانی و آموزش، گام مهمی در راستای تحقق توسعه ورزش معلولین از سطح پایه تا کسب موفقیت در پارالمپیک محسوب می شود."

پروژه هایی که از این همکاری بهره مند خواهند شد شامل: برگزاری جشن روز پارالمپیک در کشورهای بنین، تانزانیا و گینه است که انجام حرکات ورزشی توسط معلولین را ترغیب و به ارتقای سطح استعدادیابی در کشورها کمک می نماید.

در بنین جشن روز پارالمپیک به صورت منطقه ای جشن گرفته خواهد شد. در گینه، کمیته ملی پارالمپیک این کشور برای برگزاری راهپیمایی در 5 شهر و اطلاع رسانی نسبت به جنبش پارالمپیک در رسانه ها حمایت خواهد شد. انتظار می رود این پروژه ها سبب جلب توجه مسئولین تصمیم گیرنده، شرکای مالی و عموم مردم شود.      

از سوی کمیته ملی پارالمپیک تانزانیا ورزش معلولین در مدارس، دانشگاهها و دانشکده های شهرهای مختلف ترویج می شود. این امر منجر به استعدادیابی، ارتقای سطح دسترسی معلولین به ورزش، یافتن شرکای بالقوه جدید برای جلب مشارکت زنان خواهد شد. 

علاوه بر آن، حمایت لازم از سوی GSD در راستای انجام پروژه های آموزش مربیان وزنه برداری IPC انجام خواهد شد که تاثیر مستقیمی را در آفریقا خواهد داشت؛ چرا که هشت مربی از سرتاسر جهان آموزش خواهند دید تا بتوانند در بالاترین سطح دوره مربی گری وزنه برداری معلولین را اجرا نمایند.

دوره مذکور در ادامه موفقیت دوره مقدماتی مربی گری وزنه برداری معلولین در سال 2015 در این رشته ورزشی بوده است. در این دوره شرکت کنندگانی از قاره های آسیا، آمریکا، آفریقا و اروپا شرکت خواهند نمود که نه تنها دوره مربی گری را تدریس خواهند نمود، بلکه در تدوین مطالب دوره نیز دخیل هستند؛ چرا که تا حد امکان دوره مرتبط و با کیفیت مورد قبول برگزار شود.

کد خبر : ۱,۰۱۲
اشتراک در