۱۹ فروردین ۱۳۹۳ ۰۷:۳۲
مسابقات جهانى وزنه بردارى معلولین – امارات/مدال طلاى احمد دوستدار و نقره حمزه محمدى حاصل تلاش وزنه برداران در دومین روز
دومین روز از مسابقات جهانى وزنه بردارى معلولین، کسب سهمیه ى پارالمپیک ریو 2016 با کسب 2 مدال طلا و نقره و ثبت یک مقام نهمى براى نمایندگان وزنه بردارى کشورمان همراه بود .
شب گذشته در جریان برگزارى رقابت هاى نوبت بعداز ظهر از دومین روز مسابقات جهانى وزنه بردارى امارات، دو نماینده کشورمان در دسته 59 کیلوگرم بزرگسالان و جوانان به مصاف حریفان خود رفتند.
احمد دوستدار، در گروه سنى جوانان با ثبت رکورد 133 کیلوگرم به نشان طلا رسید و حمزه محمدى در گروه سنى بزرگسالان با رکورد 186 کیلوگرم نایب قهرمان شد.
در مسابقات دسته ى 59 کیلوگرم و در گروه سنى بزرگسالان، نماینده بریتانیا با ثبت رکورد 190 کیلوگرم ضمن دست یابى به نشان طلا ، رکورد جهان را نیز جابجا کرد و عنوان سوم این دسته به نماینده نیجریه با رکورد 183کیلوگرم رسید.

به این ترتیب کاروان وزنه بردارى کشورمان در پایان روز دوم مسابقات موفق به کسب دو مدال طلا در بخش جوانان و یک نشان نقره و عنوان نهمى در بخش بزرگسالان شده است. در نخستین روز مسابقات محسن بختیار در دسته ى 49 کیلوگرم جوانان مدال طلا را به گردن آویخت.

دوشنبه و در سومین روز مسابقات، سه نماینده کشورمان در اوزان 65 و 72 کیلوگرم به روى تخته خواهند رفت، امیر سجاد یوسفى زاده وزنه بردار دسته ى 65 کیلوگرم جوانان، سعید حیدر پور وزنه بردار دسته ى 72 کیلوگرم جوانان و روح ا... رستمى وزنه بردار دسته ى 72 کیلوگرم بزرگسالان به مصاف حریفان جهانى خود مى روند.

لازم به ذکر است رقابت هاى جهانى وزنه بردارى با شرکت 330 ورزشکار از 59 کشور جهان در شهر دوبى امارات برگزار مى شود، تیم ملى کشورمان نیز با 13 وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده است. تیم هاى ملى وزنه بردارى جوانان و بزرگسالان کشورمان را غلامرضا آسترکى و احمد دلجوان هدایت مى کنند. علیرضا حسینى سرپرستى تیم اعزامى را برعهده دارد.

رقابت هاى وزنه بردارى جهانى امارات، روز جمعه، 22 فروردین ماه جارى با معرفى تیم قهرمان به پایان خواهد رسید.
کد خبر : ۷۰
اشتراک در