۱۷ فروردین ۱۳۹۳ ۰۴:۲۵
مسابقات جهانی وزنه برداری معلولین - امارات/ محسن بختیار در رده ی جوانان رکورد شکنی کرد و طلایی شد - نیجریه در رده ی بزرگسالان قهرمان شد
در نخستین روز از مسابقات جهانی وزنه برداری معلولین - کسب سهمیه ی پارالمپیک ریو 2016 - که در کشور امارات در حال برگزاری است، محسن بختیار نماینده جوان کشورمان موفق به کسب نشان طلا در دسته ی 49 کیلوگرم شد.

بختیار در رقابت های دسته 49 کیلوگرم و در گروه سنی جوانان به مصاف حریفان جهانی خود رفت و با ثبت رکورد 131 کیلوگرم، ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را که پیش از این در اختیار وزنه بردار عراقی بود، 11 کیلوگرم بهبود بخشید.

این نشان ارزشمند، اولین مدال طلای کاروان ایران و مسابقات بود و سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اولین سرودی بود که در سالن مسابقات پخش شد.

پس از بختیار، نمایندگان کشورهای روسیه با 85 کیلوگرم و ترکیه با بالابردن وزنه 75 کیلوگرمی به ترتیب دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است مسابقات دسته ی 49 کیلوگرم رده سنی جوانان و بزرگسالان در یک گروه مشترک برگزار شد و در مسابقات بزرگسالان وزنه برداران نیجریه با 181 کیلوگرم، ویتنام با 180 کیلوگرم و روسیه با بالابردن وزنه ی 166 کیلوگرم به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
با پایان یافتن این مسابقات نمایندگان کشورمان فردا، یکشنبه در اوزان 54 و 59 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.
لازم به ذکر است مسابقات قهرمانی وزنه برداری معلولین جهان با شرکت 390 ورزشکار از 59 کشور و در دورده ی سنی بزرگسالان و جوانان از صبح امروز در دوبی امارات آغاز شده است. این رقابت ها جمعه 22 فروردین ماه به پایان می رسد.
کد خبر : ۶۸
اشتراک در