۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۰۶:۲۴
رقابت-های-بین-المللی-شنا-معلولین-–-لهستان---کسب-سه-نشان-توسط-شاهین-ایزدیار-در-اولین-روز-مسابقات

شاهین ایزدیار، نماینده کشورمان در اولین روز از رقابت های بین المللی شنا معلولین موفق به کسب دو نشان انفرادی و یک نشان تیمی شد. در رقابت های 50 متر آزاد شاهین ایزدیار با ثبت رکورد 25 ثانیه و 96 صدم ثانیه در بین 93 شرکت کننده به عنوان سوم و نشان برنز رسید.

امتیاز رقابت های این بخش به صورت جمعی و بر اساس IPC Swimming انجام شد و به همین خاطر امتیاز شناگران به صورت کلی محاسبه می شود.

وی همچنین در مسابقات 100 متر قورباغه، کلاس ادغامی SB1 -SB9 در بین 49 شرکت کننده با رکورد یک دقیقه و 12 ثانیه و 43 صدم ثانیه به نشان برنز و در رقابت های تیمی میکس چهار در صد متر نیز به نشان نقره دست یافت.

 

 


دکتر بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در خصوص این مسابقات گفت: کمیته بین المللی پارالمپیک دو سهمیه در رشته شنا به کمیته ملی پارالمپیک ایران داده است و این سهمیه به نام کشور است و نه شخص.

برای شرکت در مسابقات پارالمپیک و به منظور حفظ کیفیت رکوردها، ورزشکاران می بایست حد نصاب مشخصی از رکوردها را به ثبت برسانند تا اجازه شرکت در مسابقات پارالمپیک را داشته باشند.

این حد نصاب MQS نامیده می شود. وی افزود: در جریان مسابقات پاراآسیایی اینچئون دو شناگر ایرانی از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین موفق به کسب MQS شدند.

اکنون در مسابقات شنای لهستان نیز که ویژه کلیه معلولیت ها در حال برگزاری است، جمعی از شناگران نابینای کشورمان نیز حضور دارند و این فرصت برای آنها به وجود آمده تا به حد نصاب ورودی پارالمپیک یا همان MQS دست یابند.

برجسته خاطر نشان کرد: پس از پایان این مسابقات و بررسی نتایج و عملکرد شناگران توسط کمیته ملی پارالمپیک کشورمان، یک مسابقه انتخابی بین شناگرانی که MQS را بدست آورده اند برگزار می شود و در پایان مشخص خواهد شد که دو سهمیه تعلق گرفته به رشته ی شنا ایران، به چه افرادی اختصاص می یابد.

رقابت های بین المللی شنا افراد دارای معلولیت از 13 تا 15 آذر ماه در لهستان با حضور نمایندگان 30 کشور و 15 باشگاه از کشور میزبان برپاست.

کد خبر : ۹۹۹
اشتراک در