۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۷:۱۳
رونمایی از مشعل و مدال بازیهای پاراآسیایی اینچئون 2014
ستاد برگزاری بازی های پاراآسیایی 2014 طرح مشعل و مدال های طلا، نقره و برنز این دوره از رقابت ها را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، دومین دوره بازی های پاراآسیایی طی روزهای 26 مهر تا 2 آبان (18 تا 24 اکتبر) در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار خواهد شد در همین رابطه کیم ایل سونگ رئیس ستاد برگزاری این رقابت ها با انتشار تصویر مدال های سه رنگ و مشعل این دوره از بازیها گفت: مشعل بازی های پاراآسیایی اینچئون 2014 با الهام از گردباد دریایی طراحی شده و نشانگر روح دریا در حالا عروج به آسمان است. ایل سونگ یاد آور شده این مشعل همچنین نمادی از انعکاس طنین پیروزی در آسمان آبی است  و این بیانگر موفقیت، انرژی و عبادت برای پیروزی در بازی هاست.
رئیس ستاد بازیهای پاراآسیایی 2014 همچنین درباره طرح روی مدالهای این دوره از رقابتها گفت: بر روی مدالها نیز نقشی از آتش و شعله های افروخته دیده می شود که نمایانگر شروع و پایان بازیهاست. این شعله ها همچنین اشاره ای هم به شور و شوق و هیجان ورزشکاران دارد.



علاوه براین در روی دیگر مدالهای طلا، نقره و برنز بازیهای پاراآسیایی عنوان (اینچئون 2014) به خط بریل حک شده تا نقش مدالها متناسب با ورزشکاران حاضر در بازیهای پاراآسیایی 2014 هم باشد.


گفتنی است کار طراحی مشعل و مدال این بازیها ، توسط چول سوو کیم یکی از اساتید دانشگاه کوکمین  5 ماه به طول انجامیده است و نهایتا به تائید زینال ابو زرین رئیس کمیته پارالمپیک آسیا رسید.

کد خبر : ۹۹
اشتراک در