۲۵ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹
مجمع-عمومی-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک---IPC---در-مکزیکوسیتی-به-کار-خود-پایان-داد

کمیته بین المللی پارالمپیک، هفدهمین مجمع عمومی خود را با حضور 300 نفر در روز یکشنبه 15 نوامبر برابر با 24 آبان در مکزیکوسیتی برگزار کرد.

در جلسه صبح روز یکشنبه، آقای سر فیلیپ کریون رئیس IPC گزارش دوسالانه این کمیته را که بیانگر رشد و وسعت کار نهضت پارالمپیک در دو سال گذشته بود را قرائت کرد.

وی از برنامه استراتژیک 2018-2015 به عنوان یک موضوع قابل اشاره، در خصوص پیشرفت از نظر رقابت های پارالمپیک، توسعه ورزشکاری و آگاهی بخشی نسبت به برند سازی و الگو برداری در پارالمپیک صحبت کرد.

 

 


سر فیلیپ ضمن اعتبار بخشی به کارهای صورت گرفته و تشریک مساعی در نهضت پارالمپیک گفت:
" می خواهم از اعضای IPC، تیم مدیریت و تمام داوطلبانی که جهت ایفای نقش خود در ساخت از قبل قدرتمندانه تر نهضت پارالمپیک شرکت داشته اند، تشکر نمایم.

اولویت ما در حال حاضر استفاده از برنامه استراتژیک جدیدIPC و استقرار امور بر مبانی آن می باشد.

ما با کمک یکدیگر باید بگونه ای رقابت های سال آینده پارالمپیک ریو 2016 را با موفقیت به پیش ببریم که مسابقات پکن 2008 و لندن 2012 در نزد آن نه بصورت استثناء که به عنوان یک نرم و روال عادی در تاریخ پارالمپیک مطرح گردد.

ما باید همچنین مردم بیشتری را در اقصا نقاط دنیا درگیر نهضت پارالمپیک نمائیم چه به عنوان شرکت کننده در ورزش معلولان،چه به عنوان تماشاگر تلویزونی در خانه ها و چه بصورت تماشاچی در اماکن ورزشی.

تنها با درگیر نمودن هرچه بیشتر مردم در این نهضت ما میتوانیم به عملی شدن آرزوهای IPC و ساختن جامعه ای فراگیر برای افراد دارای معلولیت از طریق پارا-ورزش کمک نمائیم."

در طول جلسه مجمع عمومی تعدادی از لوایح ارائه شده از جمله کد کلاسبندی 2015 IPC توسط اعضای IPC به تصویب رسید که مقرر گردید که قانون مصوب از اول ژانویه 2017 به اجرا در آید. قانون جدید، بیشتر از گذشته، ورزشکار محور و قابل دسترس است.

سر فیلیپ کریون گفت: "من می خواهم به همه کسانی که در این امر تشریک مساعی داشته تبریک بگویم بویژه کمیته کلاسبندی IPC به رهبری رئیس کمیته آقای هارت، پرورش دهنده قانون جدید کلاسبندی. امیدوارم این اتفاق درک بهتری از موضوع و فرآیند درگیر در آن را برای همگان در پی داشته باشد. "

پیشنهاد سازمان جهانی ورزش های سی. پی. (CPISRA) به هیات حاکمه IPC برای در نظر گرفتن بیست و سومین رشته ورزشی در رقابت های پارالمپیک 2020 توکیو با موافقت اعضا روبرو نگردید.

مجمع عمومی IPC همچنین عضویت 9 سازمان جدید که 5 تای آنها از کمیته های ملی پارالمپیک آروبا*، یمن، سنت وینسنت و گرنادینز، گینه بیسائو و سومالی می باشند را تائید کرد.

چهار فدراسیون بین المللی - فدراسیون جهانی تکواندو، فدراسیون بین المللی قایقرانی، فدراسیون بین المللی فوتبال و فدراسیون جهانی بدمینتون افراد دارای فلج مغزی - به عنوان اعضای جدید IPC مورد تایید قرار گرفتند.

همچنین برای پایان دادن به عضویت  بنگلادش، سومالی (NPC قدیمی)، آلبانی و پرو به دلیل عدم فعالیت و یا به دلیل تعلیق بیش از چهار سال متوالی توافق گردید.

* آروبا جزیره‌ای است در جنوب دریای کارائیب، در منطقهٔ آنتیل کوچک و جزئی از پادشاهی هلند به شمار می‌آید.

کد خبر : ۹۸۹
اشتراک در