۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۰۴:۰۴
مصاحبه-آقای-نوزمان---رئیس-کمیته-برگزاری-بازیهای-المپیک-و-پارالمپیک-ریو-2016

هدف ما ثبت بزرگترین بازیهای پارالمپیک در تاریخ برگزاری این بازیهاست؛ بطوری که بیشترین تماشاچی، فروش بلیط را داشته باشیم.

در ادامه مصاحبه وی با IPC آمده است:

با توجه به زمان باقی مانده به آغاز این بازیها، چه کارهایی را باید انجام داد؟

هدف نهایی ثبت رکوردی بی سابقه در ابعاد مختلف از جمله فروش بلیط و حضور تماشاچیان در جایگاههاست. البته کارهای زیادی باقی مانده است ولی به لطف همکارانی که در اختیار داریم یکسال به آغاز بازیها تقریبا 85 درصد از مراحل ساخت جایگاهها به پایان رسیده است. چالشی که در حال حاضر داریم نحوه همکاری با IPC و فدراسیونهای جهانی است تا هرچه بیشتر کشورهای مختلف را ترغیب به شرکت در این بازیها نمائیم.

با توجه به برگزاری این بازیها فکر می کنید تاثیر آن در طی 10 تا 20 سال آتی چگونه باشد؟
در حال حاضر برزیل به عنوان یک وزنه در پارالمپیک محسوب می شود. ورزشکاران پارالمپیکی در سطح جهان از بهترین ها محسوب می شوند و کمیته پارالمپیک این کشور مرکز تمرینات ورزشی خود را در شهر سائو پائولو افتتاح نموده است. این بزرگترین میراث این مسابقات خواهد بود و بر این باورم که در 10 تا 20 سال آینده این شهر مرکز ورزشهای معلولین خواهد بود و هر چه بیشتر سبب تقویت آن خواهد شد.

 

 


برای آماده سازی این بازیها با چه مشکلاتی مواجه هستید؟
بازیهای المپیک و پارالمپیک پیچیده ترین رویداد ورزشی سال می باشند. هر روز با چالشهای جدیدی روبرو هستیم. برزیل در حال حاضر با مشکلات عدیده اقتصادی همراه است؛ بنابراین برای برآورده سازی شرایط مد نظر باید انعطاف پذیر باشیم تا بتوانیم بازیها را به بهترین شکل ممکن حفظ نمائیم.

چه موضوعی در این فرایند برای شما بسیار جذاب است؟
بیشترین مسئله ای که برای ما مهم است مردم این شهر و همه کشور برزیل است که منتظر این رویداد ورزشی هستند. برای ما افتخار بزرگی است که میزبان این بازیها هستیم. این مسئله سبب بهبود وضع جامعه بویژه در بخش های حمل و نقل شده است. ماسکات این بازیها نشان از ارزش گذاری بر جوانان است.

در تمام این مدت نگاه شما به معلولین چگونه بود؟
تغییرات نه تنها در نصب رمپ و یا سکوها ایجاد خواهد شد، بلکه مزایای زیادی را برای منطقه به ارمغان خواهد آورد. این کار بسیار شگرف است. زمانی که جامعه فرصت دیدن عملکرد ورزشکاران معلول را داشته باشد، سبب تحسین آنها خواهد شد.

شما چگونه ورزشکاران پارالمپیکی را در برنامه ریزی ریو 2016 دخیل نموده اید؟
ما در برنامه ریزی خود برای بازیهای المپیک و پارالمپیک در تمام مدت از همکاری آنها استفاده نمودیم. ما دارای برنامه ای به نام "یکپارچگی در پارالمپیک" هستیم که این کار را تضمین می نماید. مسابقات پارالمپیکی در همان مکان هایی انجام می شود که برای بازیهای المپیک انجام می شود.

به کدام یک از رشته های ورزشی پارالمپیک علاقمند هستید؟
من به همه رشته های ورزشی علاقمند هستم، ولی از تماشای مهارت، سرعت و تکنیک بسکتبال با ویلچر لذت می برم. برای من دیدن افرادی که سعی می کنند خود را برای تماشای مسابقات از مسافتهای دور به محل مسابقات برسانند بسیار جالب است.

شما در گذشته در رشته والیبال فعالیت می نمودید، آیا والیبال نشسته را تجربه نموده اید؟ شبیه این تجربه را داشته اید؟
به شخصه تجربه این کار را نداشته ام ولی تیم والیبال المپیک برزیل که مدال نقره بازیهای لوس آنجلس را در سال 1984 کسب نموده است در برابر تیم والیبال نشسته برزیل دو سال مانده به بازیهای ریو 2016 یک مسابقه داشت.

انتظارات ورزشکاران پارالمپیکی در برزیل چه خواهد بود؟
 ورزشکارانی که برای کسب سهمیه تمرینات و مسابقات زیادی را پشت سر گذاشته اند با استقبال گرم مردم برزیل روبرو خواهند بود و همه تسهیلات لازم برای آنها دیده شده است. وظیفه ما انجام کلیه کارهای تدارکاتی و اجرایی است تا ورزشکاران بتوانند بر روی عملکرد خود تمرکز نمایند و هر چه بیشتر جهانیان را با عملکرد خود تهییج نمایند.

تماشاچیان و طرفداران رشته های ورزشی به چه صورت خواهند بود؟
بازیهای پارالمپیک منحصربفرد می باشند. برای بسیاری از مردم برزیل، بازیها بصورتی خواهند بود که تاکنون نظیر آن سابقه نداشته است. تماشاچیان کشورهای مختلف با برخورد مهربانانه مردم برزیل روبرو خواهند شد و خاطره بسیار جالبی برای آنها شکل خواهد گرفت.

لازم بذکر است حدود 4350 ورزشکار از 160 کشور در 526 رشته همراه با مدال در 22 رشته ورزشی شرکت نمایند.

کد خبر : ۹۷۰
اشتراک در