۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸
قهرمان-طلایی-مسابقات-جهانی-دو-و-میدانی-معلولین---قطر---صالح-فرج-زاده---مدال-طلای-قطر-را-به-عشق-همسرم-و-برای-شادی-روحش-بدست-آوردم

سیامک صالح فرج زاده، ملی پوش تیم دو و میدانی جانبازان و معلولین است که در رقابتهای جهانی قطر موفق به کسب نشان طلا و سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو شد.

صالح فرج زاده اهل تبریز و از ملی پوشان قدیمی این رشته است که فعالیت های خود را از سال 81 آغاز کرد.

وی در مورد نحوه آشنایی با این رشته می گوید: سال 81 دانشجوی رشته عمران دانشگاه تبریز بودم که توسط آقای بهمن رضایی برای شروع فعالیت های ورزشی ترغیب و وارد رشته دوومیدانی شدم. بعد از مدتی برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه که سال 82 برگزار شد، به تیم ملی دعوت و در اولین حضور بین المللی ام به عنوان چهارم دست یافتم.

صالح فرج زاده در ادامه افزود: حضور در پارالمپیک آتن و کسب نشان طلا و رکورد شکنی در سطح دنیا، مسابقات فسپیک مالزی و کسب نشان های طلا و نقره، مسابقات پاراآسیایی گوانگجو و کسب یک نشان طلا و دو برنز، مسابقات پاراآسیایی اینچئون و کسب نشان نقره و برنز و نیز مسابقات جهانی دیگر و کسب عناوین مختلف، ماحصل فعالیت این سالهای من در رشته دوومیدانی بوده است.

قهرمان طلایی رقابت های جهانی قطر در خصوص آمادگی اش برای این مسابقات گفت: بعد از مسابقات پاراآسیایی اینچئون، به صورت مرتب هفته ای سه جلسه تمرینات پرتابی و سه جلسه تمرینات بدن سازی انجام می دادم و از آنجا که خودم نیز در هلال احمر خدمت می کنم و مسئول بخش ورزش هستم، فعالیت هایم را به گونه ای تنظیم کردم که هم به کار و هم به ورزش برسم. البته تا زمانی که همسر مرحومم در قید حیات بود، مسئولیت های مربوط به منزل و بچه ها بر عهده وی بود اما از مرداد ماه امسال که از دنیا رفت، علاوه بر مسئولیت ها قبلی، رسیدگی به وضعیت منزل و بچه ها نیز خودم انجام می دادم.

وی در این زمینه اضافه کرد: من دو دختر 4 و 9 ساله دارم و می بایست خودم و فرزندانم را در شرایط سخت بعد از فوت همسرم مدیریت می کردم. یکماه بعد از این اتفاق تلخ نتوانستم تمرین کنم و نزدیک مسابقات هم بود. بعد از یکماه و در شهریور، دوباره تلاش کردم آمادگی ام را بدست آورم و تمریناتم را شروع کردم که خوشبختانه به لطف خدا روز به روز شاهد پیشرفت و افزایش رکوردها بودم.

صالح فرج زاده خاطر نشان کرد: عاملی که بیش از هر چیز من را به ادامه دادن این مسیر ترغیب می کرد، عشق به همسرم بود و آرزو داشتم با کسب خوش رنگ ترین نشان در مسابقات جهانی، روح آن مرحوم را شاد کنم و خوشحالم که این اتفاق افتاد.

وی افزود: هنگامی که در قطر بودیم نیز متاسفانه پدرم را از دست دادم و به همین خاطر بعد از مسابقات پرتاب وزنه، دیگر نتوانستم در مسابقات پرتاب دیسک شرکت کنم. اما خوشبختانه با کسب همان نشان طلا، به سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو دست یافتم.

ملی پوش تیم دو ومیدانی گفت: از ابتدا که وارد ورزش دو و میدانی شدم، همه چیز را سطح بالا برای خودم تعریف کردم. به عنوان مثال اولین گام را موفقیت در مسابقات کشوری نگذاشتم و گفتم باید در مسابقات جهانی مقام کسب کنم. حالا هم بعد از سالها، هنوز همین طور فکر می کنم و دوست دارم تا جائی که در توانم هست در عرصه های مختلف بین المللی و جهانی حضور داشته باشم و برای کشورم افتخار کسب کنم.

صالح فرج زاده که تحصیلاتش را در کارشناسی ارشد تربیت بدنی به پایان برده است افزود: وقتی تحصیلاتم در رشته عمران به پایان رسید، به همراه همسرم از مقطع کارشناسی در رشته تربیت بدنی شاغل به تحصیل شدیم و همراه هم مقطع کارشناسی ارشد را نیز به پایان بردیم. علاقه دارم تحصیلاتم در این رشته را تا مقطع دکترا ادامه دهم و بتوانم روزی تجربیاتی را که در این زمینه داشتم، در اختیار دیگران قرار دهم.

کد خبر : ۹۶۹
اشتراک در