۱۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
رضا-شهرابی---مدیرکل-اداره-اطلاع-رسانی-کتابخانه-ملی---کتابخانه-ملی-آرشیوی-از-اسناد-قهرمانی-های-ملی-در-عرصه-پارالمپیک-در-اختیار-دارد

تصور کنید، لحظه ای که هیچ چیز نمی بینید. یا یکی از اندام بدنتان را نمی توانید تکان دهید. چه حسی پیدا خواهید کرد؟ شاید برای بسیاری از ما تصور این شرایط به معنای پایان دنیا باشد. بی شک برای کسانی که دچار این مشکلات هستند نیز اولین راه همین تصور ساده ما باشد. اما برخی از این افراد راهی غیر این را برگزیده اند. راهی که آنها را به کسب مقام های بلند علمی، هنری و ورزشی در عرصه های مختلف کشانده است.

حال به مناسبت بزرگداشت روز ملی ورزش معلولین و پارالمپیک، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیته ملی پارالمپیک، نمایشگاهی را با عنوان "از دریای ایثار تا عرصه پیکار: نگاهی به پارالمپیک ایران در گذر زمان" در این سازمان برگزار کردند. به همین مناسبت به سراغ رضا شهرابی (مدیرکل اطلاع رسانی سازمان) رفتیم تا از چند و چون برگزاری این نمایشگاه سوالاتی بپرسیم.

ایشان اعلام داشت: به مناسبت 24 مهرماه، روز ملی پارالمپیک که امسال اولین سال ثبت رسمی آن در تقویم ملی ایران بوده است قرار شد با همکاری کمیته ملی پارالمپیک نمایشگاهی برپا شود که به دست آوردهای ملی در این عرصه بپردازد.

از این جهت کتابخانه ملی متولی این برگزاری شد که سازمان مزبور نگهدارنده میراث مکتوب و غیر مکتوب کشور بوده و تمام اسناد و مدارک مربوط به اتفاقات ملی کشور در آن نگهداری می شود. در آرشیو ما تعداد زیادی از اسناد مرتبط به قهرمانی ها در عرصه پارالمپیک وجود دارد که قرار بر این شد مجموعه ای از این آثار را آماده کرده و به نمایش گذاریم تا به پاسداشت قهرمانی ها و افتخارآفرینی های این عزیزان قدمی بس کوچک برداشته باشیم.

شهرابی با اشاره به مدعوین این جلسه افزود: ما در این جلسه مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین را دعوت کردیم. از جانب دیگر جمعی از قهرمانان رشته های مختلف این حوزه نیز مدعو این نمایشگاه بودند.

وی ادامه داد: اساساً کتابخانه ملی یکی از اهداف اصلیش بحث اطلاع رسانی بوده. در راستای اطلاع رسانی منابع سعی داریم به مناسبت های مختلف نمایشگاه های موضوعی متفاوتی را هرازچند مدت برگزار کنیم. ما در آینده نیز نمایشگاه هایی به این شکل، به مناسبت هایی مانند هفته کتاب برپا خواهیم کرد.

مدیرکل اطلاع رسانی در انتها تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز 10 آبان ماه به مدت یک هفته برپا خواهد بود. ما هر روز تعداد زیادی بازدید کننده داریم. هم دانش آموزان، هم دانشجویان و هم از سازمان های مختلف. یکی از برنامه های این اقشار بازدید از این نمایشگاه خواهد بود.

کد خبر : ۹۶۸
اشتراک در