۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۳
مدیرکل-اجرایی-کمیته-پارالمپیک-آسیا---از-پتانسیل-بالای-ایران-در-ورزش-پارالمپیک-شگفت-زده-شدم---کمپ-تیم-های-ملی-معلولین-از-مجموعه-های-منحصر-به-فرد-است


بعدازظهر روز گذشته طارق سویی، مدیرکل اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا از مجموعه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و کمپ تیم های ملی بازدید کرد.

وی در این بازدید از نزدیک در جریان برگزاری مسابقات آزاد تیراندازی قرار گرفت و از امکانات کمپ تیم های ملی، واقع در فدراسیون، بازدید نمود و در ادامه نشستی با جمعی از مسئولین ورزش جانبازان و معلولین داشت.

طارق سویی که مهمان ویژه روز ملی پارالمپیک نیز بود در بدو ورود به فدراسیون مورد استقبال رسمی مجتبی قربان حسنی، دبیر فدراسیون قرار گرفت و با همراهی وی از فدراسیون بازدید کرد.

 

 


در نشست صمیمانه سویی، مجتبی قربان حسنی، دبیر فدراسیون، سید احمد سیدباقری، مدیریت پژوهش و تحقیقات، جعفری، دبیر فدراسیون نابینایان،میرزا حسینی کارشناس کلاس بندی، برجسته، معاون فنی کمیته پارالمپیک، دکتر زهرا چابکی، دبیر کمیته پزشکی، ورزشی کمیته پارالمپیک ، کشاورز، مدیر روابط عمومی فدراسیون و عسگری مدیر امور فرهنگی حضور داشتند و پیرامون حوزه های تخصصی خود با مدیر کل اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا تبادل نظر کردند.

 

 


طارق سویی نیز در ادامه این نشست گفت: از اینکه در تهران حضور دارم خوشحالم و با وجود تراکم کارها و فشردگی برنامه ی این روزهایم تلاش کردم به هر نحوی که شده در مراسم روز ملی پارالمپیک شرکت کنم.

وی افزود: از پتانسیل بالای ایران در ورزش پارالمپیک شگفت زده شدم ، من سفرهای زیادی به نقاط مختلف دنیا داشتم و باید بگویم یکی از منحصر به فرد ترین مجموعه های ورزشی در فدراسیون شما شکل گرفته و اینکه به طور همزمان خدمات آموزشی، پزشکی، بهداشتی، تغذیه ای و اسکان را به ورزشکاران ارائه می کند، بسیار عالی است و در عین حال مدیریت آن کار سختی است.

 

 


مدیر کل اجرایی آسیا خاطر نشان کرد: در گزارش های ارائه  شده متوجه شدم که در 31 استان ایران هیات های استانی فعالیت می کنند و این رقم قابل توجهی است و در زمره نمونه های موفق در توسعه ورزش برای افراد دارای معلولیت به شمار می رود.

طارق سویی در ادامه گفت: کمیته بین المللی پارالمپیک در نقاطی از دنیا دارای پایگاه تعالی ورزش است و در صدد این هستیم که در آسیا نیز چنین پایگاهی را ایجاد کنیم و با توجه به اینکه آسیا بزرگ ترین منطقه در دنیا است که خود شامل 5 منطقه فرعی است، مسئولیت ما بیشتر است و باید با کمک کشورهای موفقی مثل ایران در ایجاد این پایگاهها تلاش کنیم. و حتی با کمک فدراسیون و پارالمپیک ایران می توان یکی از این مراکز را در ایران فعال کنیم که احتیاج به جلسات تخصصی و تحقیق بیشتر دارد.

وی در پاسخ به دکتر برجسته در خصوص کمبود کلاس بندان آسیایی گفت: با توجه به اینکه نیمی از افراد دارای معلولیت دنیا از آسیا هستند، این مساله خوب نیست که تعداد کلاس بندان این قاره به نسبت مناطق دیگر کمتر باشد و باید با تعداد ورزشکاران توازنی برقرار شود. این مساله چالش بزرگی است و باید با ایجاد بانکی اطلاعاتی، دوره های آنلاین و اقدامات بین المللی، فرصت های آموزشی جدیدی را برای تربیت کلاس بندان ایجاد کنیم و کمیته پارالمپیک آسیا آمادگی دریافت پیشنهادات NPC ایران را برای طرح های آموزشی در این زمینه داریم.

وی در پایان یادداشتی برای فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به رسم یادگار و با مضمون زیر مرقوم کرد:

" دوستان و همکاران عزیز در جمهوری اسلامی ایران، این جای افتخار و خوشحالی برای من بود که در جشن هشتمین دوره روز ملی پارالمپیک حضور پیدا کنم و بسیار زیاد تحت تاثیر تعهد بالا و از خود گذشتگی  تمامی دست اندرکاران ورزش معلولین در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتم و متوجه شدم که چه تلاشهای زیادی در ایران در رابطه با ورزش پارالمپیک صورت می گیرد و ایران می تواند به عنوان یک نمونه برای کل دنیا باشد."

کد خبر : ۹۳۰
اشتراک در