۲۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴
دیدار-آقای-طارق-سویی-مدیرکل-اجرایی-APC-با-هیأت-رئیسه-و-اجرایی-کمیته-ملی-پارالمپیک

آقای طارق سویی مدیرکل اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا در ادامه سفر خود به کشورمان عصر روز دوشنبه 20 مهرماه با حضور در دفتر کمیته ملی پارالمپیک، با دبیرکل و اعضای هیأت رئیسه و اجرایی این کمیته بازدید کرد.

بنا به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک در این دیدار ابتدا آقای ماندگارفرد دبیرکل کمیته با ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیته, به بیان تاریخچه ورزش پارالمپیک در کشورمان و رشد و توسعه صورت گرفته در سه دهه گذشته پرداخت. وی همچنین با اشاره به تاریخچه برگزاری طرح ابتکاری روز ملی پارالمپیک، با ارائه ارقام و اطلاعات به مقایسه تعداد شرکت کنندگان در هشت دوره این رویداد پرداخت و با اشاره به حضور 35 هزار نفر در مراسم امسال، اهمیت و جایگاه روز ملی پارالمپیک را در کشورمان بسیار مهم برشمرد که توانسته رویکرد عموم جامعه را نسبت به معلولین تغییر داده و باعث گرایش هرچه بیشتر آنها به فعالیتهای ورزشی شود.

 

 


در ادامه خانم دکتر رخشانی نایب رئیس کمیته گزارشی از دستاوردهای کمیته در بخش ورزش زنان را ارائه نمودکه مورد توجه ویژه مدیرکل اجرایی APC قرار گرفت. همچنین دکتر برجسته مدیر فنی کمیته نیز گزارشی از روند توسعه ورزشهای پارالمپیک در کشورمان و نیز روند کسب سهمیه برای بازیهای پارالمپیک ریو 2016 پرداخت.

 

 


در این جلسه ریاست فدراسیون ورزشهای نابینان نیز طی ارائه گزارشی از ورزش نابینایان، خواستار توجه ویژه APC به توسعه ورزش کم بینایان و نابینایان در آسیا شد.

 

 


در ادامه آقای طارق سویی مدیرکل اجرایی APC با تشکر از دعوت کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در مراسم روز ملی پارالمپیک اظهار داشت که حقیقتاً از شکوه و عظمت این مراسم شگفت زده شده و تاکنون رویدادی به این عظمت در طول فعالیت ورزشی به چشم خود ندیده است. وی همچینن ضمن ارائه گزارشی از روند امور در APC اظهار امیدواری کرد که با شکل‌گیری ساختار جدید کمیته و با کمک و همکاری کشورهای عضو بویژه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشگام در ورزش پارالمپیک، شاهد تحول اساسی در ورزش پارالمپیک در قاره آسیا باشیم و بر جایگاه واقعی خود در جنبش پارالمپیک دست یابیم.

 



کد خبر : ۹۲۷
اشتراک در