۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۴:۳۶
تیم ملى والیبال نشسته مردان ایران با اقتدار قهرمان آسیا شد / بانوان ایرانى نایب قهرمان قاره کهن
تیم ملى والیبال نشسته مردان ایران عنوان قهرمانى رقابت هاى آسیایى را با شکست قزاقستان در دیدار نهایى این مسابقات به دست آورد.
این دیدار از ساعت 16:30 امروز جمعه در سالن شهید بهشتى مشهد مقدس آغاز شد که ملى پوشان ایران با اقتدار عنوان قهرمانى را از آن خود کردند.

شاگردان هادى رضایى سرمربى تیم ملى والیبال نشسته ایران در سه ست متوالى و با امتیازهاى 25 بر 12، 25 بر 23 و 25 بر 21 به پیروزى رسیدند تا یک بار دیگر بام آسیا را در اختیار خود داشته باشند.







تیم ملى والیبال نشسته ایران در دور مقدماتى این رقابت به ترتیب تیم هاى ژاپن، قزاقستان و مغولستان را شکست داده بود و در مرحله نیمه نهایى چین را از پیش رو برداشت تا در دیدار نهایى حریف قزاقستان براى دومین بار شود.

تیم ملى والیبال نشسته قزاقستان نیز که قبلا با حضور در دیدار نهایى جواز حضور در مسابقات جهانى را به دست آورده بود، با پذیرش این شکست نایب قهرمان آسیا شد.

قزاقستان در والیبال نشسته آسیا تا یک سال پیش جایگاه خاصى نداشت اما از یک سال پیش که از جلیل ایمرى کاپیتان سابق تیم ملى والیبال نشسته ایران به عنوان مربى و مشاور استفاده کرد؛ رشد و توسعه خوبى در این رشته ورزشى به دست آورد.

کیومرث هاشمى رییس کمیته ملى المپیک، محمود خسروى وفا رییس کمیته ملى المپیک و تعدادى از شخصیت هاى ورزشى و سیاسى استان خراسان رضوى تماشاگران ویژه این دیدار بودند. ظرفیت دو هزارى نفرى سالن شهید بهشتى مشهد تقریبا تکمیل شده بود.

در دیدار رده بندى این رقابت ها نیز تیم ملى والیبال نشسته چین موفق به شکست سه بر صفر عراق با امتیازات 25 بر 17، 25 بر 22و 25 بر 18 شد تا عنوان سومى آسیا را به دست آورد.

در دیدار پایانى بخش بانوان هم تیم چین با حساب سه بر صفر و با نتایج 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 15 مقابل ایران به برترى رسید و نایب قهرمان آسیا شد. تیم بانوان ایران به همراه چین مجوز حضور در رقابتهاى جهانى که در لهستان برگزار مى شود را کسب کرد.

رده بندى نهایى مسابقات والیبال نشسته قهرمانى مردان و زنان آسیا به قرار زیر است:

مردان:
1- ایران
2- قزاقستان
3- چین
4- عراق
5- کره جنوبى
6- میانمار
7- ژاپن
8- مغولستان

زنان:
1- چین
2- ایران
3- ژاپن
4- مغولستان

کد خبر : ۹۲
اشتراک در