۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۱۴
در-ابتدای-مراسم-روز-ملی-پارالمپیک---ویلفرد-لمکه-پیام-ویژه-ای-برای-روز-ملی-پارالمپیک-قرائت-کرد

مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در ابتدای مراسم روز ملی پارالمپیک با حضور در میان ورزشکاران دارای معلولیت به ایراد سخنرانی پرداخت.

اینجانب مفتخرم حمایت خود را از روز ملی پارالمپیک ایران برای سومین سال متمادی اعلام نمایم. همچنین خرسندی خود را برای فرصت بدست آمده جهت حضور در این مراسم، برای اولین بار، اعلام می نمایم.

 


سازمان ملل متحد به ورزش به عنوان ابزاری ابتکاری و موثر برای ترویج آموزش، بهداشت، توسعه و صلح می نگرد. بدیهی است ایران از طریق اقدامات خود در صدد ترغیب همگان برای مشارکت در ورزش این احساس خود را به اشتراک می گذارد.

برگزاری روز ملی پارالمپیک در ایران ابتکاری شگفت انگیز است. سال گذشته 8000 کودک معلول این رویداد را جشن گرفتند. در واقع جمهوری اسلامی ایران چنان ارزشی را برای جنبش پارالمپیک در نظر گرفته است که روز 16 اکتبر (24 مهرماه) را به عنوان روز ملی پارالمپیک نام گذاری نموده است.

این الگویی است که باید در سرتاسر جهان اشاعه یابد. اینجانب دولت و مردم ایران را ترغیب می نمایم تا حمایت خود را در تداوم ایفای این نقش و الگو داشته باشند. ترویج روح پارالمپیک اقدامی عظیم در راستای رفع تبعیض و نابرابری است و راهی شگرف برای ترویج مشارکت همگانی است.

این گام بزرگی در جهت تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت است، همچنین اولویت اول و ماموریت اینجانب به عنوان مشاور ویژه در بخش ورزش برای توسعه و صلح می باشد. برای همه شما در تلاشی که انجام می دهید آرزوی موفقیت می نمایم و همینطور آرزوی بهترین ها را برای تداوم تلاشهای استثنایی تان در خلال سالهای آتی برای شما دارم.

به شما تبریک می گویم و از حضور شما در مراسم روز ملی پارالمپیک 1394 تشکر می نمایم. برای همه شما بهترینها را در این رویداد شاد آرزومندم.

کد خبر : ۹۱۶
اشتراک در