۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۴:۲۲
ند بولتینگ (خبرنگار و نویسنده انگلیسی) به مشهد آمده ام تا دلایل قدرت تیم ملى ایران را پیدا کنم
گزارشگر شبکه 4 تلویزیون لندن گفت: از سطح بالاى والیبال نشسته ایران در پارالمپیک لندن متعجب شدم و براى کشف دلایل ان به ایران سفر کردم.
"ند بولتینگ" در حاشیه برگزاى مسابقات والیبال نشسته قهرمانى آسیا در مشهد اظهارداشت: گزارشگر بوکس در شبکه چهار تلویزیون لندن هستم که پس از برگزارى مسابقات پارالمپیک 2012 لندن به ورزش‎هاى پارالمپیکى علاقه‎مند شدم و اکنون شش ماه است به دنبال چاپ کتابى در خصوص رشته‎هاى پارالمپیک هستم و براى تحقیق در مورد والیبال نشسته ایران و آسیا به مشهد آمده‎ام.



وى افزود: ورزش‎هاى پارالمپیکى کمتر شناخته شده است و فاصله میان ورزشکاران این رشته در سراسر دنیا بسیار زیاد است، در کتابى که در دست تهیه دارم به دنبال معرفى رشته‎ها و ورزشکاران هستم.
وى ادامه داد: تیم ملى ایران در والیبال نشسته جهان یکى از تیم‎هاى قدرتمند است و بازی‎هایش در پارالمپیک لندن باعث تعجب مردم انگلستان شده بود، من به ایران آمده‎ام تا دلایل قدرت تیم ملى ایران را پیدا کنم.



"بولتینگ" تاکید کرد: والیبال نشسته ایران بسیار پیشرفته است، در این کشور تیم‎ها حرفه‎اى هستند، پرداخت‎ها، داوری‎ها و مربیان نیز حرفه‎اى هستند و سرمربى تیم ملى ایران نیز مربى بزرگى است، این مسایل در قدرت والیبال نشسته ایران تاثیرگذار است.
او که براى اولین بار به ایران سفر کرده است، خاطرنشان می‎کند: قبل از سفر به ایران تصور دیگرى داشتم اما اکنون متوجه شدم واقعیت با آن چیزى که تصور می‎کردم متفاوت است.
ند بولتینگ مهمان نوازى را مهمترین شاخصه ایرانیان عنوان کرد و گفت: تاکنون تنها از حرم امام رضا(ع) دیدن کرده‎ام که مکانى شگفت انگیز است، غذاهاى ایرانى را نیز دوست دارم.
وى همچنین خود را طرفدار تیم چارلتون انگلستان عنوان کرد و افزود: بازی‎هاى رضا قوچان نژاد در این تیم را دیده‎ام، او بازیکن خوبى است و می‎دانم که در ایران یک ستاره است.
نویسنده و خبرنگار انگلیسى در پایان خاطر نشان کرد همانطور که انگلستان می‎تواند براى رشد والیبال نشسته‎اش از ایران الگو بگیرد، ایران نیز براى رشد فوتبالش می‎تواند انگلستان را الگوى خود قرار دهد.
کد خبر : ۹۱
اشتراک در