۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳
در-حاشیه-چهارمین-مرحله-اردوی-گلبال---اهتزاز-پرچم-کشورم-توان-مضاعفی-به-من-می‌بخشد
گلبالیست کم بینای کشورمان گفت: اهتزاز پرچم کشورم توان مضاعفی به من می‌بخشد / امیدوارم با استفاده از برنامه ریزی دقیق مربیان تیم ملی و استفاده از تجارب مسابقات گذشته، بتوانیم در مسابقات پاسفیک هانگژو بر روی سکوی برتر بایستیم و سهمیه ریو 2016 را از آن خود کنیم.

حسن جعفری امروز در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار کرد: بنده در این یک دهه که در رشته گلبال فعالیت داشتم،‌ قهرمانی‌ها و مقام‌های متعدد ملی و بین‌المللی را به دست آوردم، همواره بر این عزم بودم تا بتوانم پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم و به کمتر از قهرمانی نیز هیچ وقت فکر نکردم.

وی تصریح کرد: آخرین افتخاری که برای کشورمان به دست آوردم در قالب کاپیتان تیم ملی، قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی کره بود که به رغم حریفان جدی، مدال قهرمانی را به دست آورده و به عنوان بهترین گلزن انتخاب شدم.

کاپیتان تیم ملی گلبال ایران گفت:‌ هر چند سال‌هاست از کم بینایی رنج می‌برم اما به اعتقادم از بسیاری از جوانان همتراز خودم جلوتر هستم و همیشه سعی کردم تا در عرصه‌های داخلی و خارجی موفق عمل کنم.

این گلبالیست موفق تیم ملی افزود: خودمان را برای شرکت در مسابقات آسیایی پاسفیک (انتخابی بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو) آماده می‌کنیم و انتظار می‌رود در رویدادهای مختلفی که در پیش روست اعم از آسیایی و پارالمپیک بتوانیم بیشتر از این موفق عمل کنیم.

رشته گلبال که زادگاه آن کشور آلمان بوده رشته پرطرفداری است که افراد نابینا و کم بینا در زمینی به طول 18 متر و عرض 9 متر با یک دروازه مشخص انجام می‌دهند که افراد با ارسال توپ به صورت دستی به سمت دروازه‌ها سعی می‌کنند تا امتیاز به دست آوردند؛ تعداد بازیکنان این رشته سه نفر در دو نیمه 12 دقیقه‌ای است به طوریکه حسن جعفری با 25 سال سن بیش از 13 سال است که در رشته گلبال فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر نیز کاپیتان تیم ملی گلبال کشورمان بوده که از چهره‌های افتخارآفرین تیم ملی و از استان اردبیل محسوب می‌شود.

چهارمین اردوی تیم ملی گلبال مردان با هدف آماده سازی تیم جهت شرکت در مسابقات آسیایی پاسفیک از 4 مهرماه با حضور 8 بازیکن آغاز و تا 11 مهرماه در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۹۰۹
اشتراک در