۱۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶
مربی-تیم-ملی-دو-و-میدانی-جانبازان-و-معلولین---رقابت-های-جهانی-قطر-از-پارالمپیک-ریو-دشوار-تر-است---تلاش-می-کنیم-سهمیه-های-بیشتری-نسبت-به-لندن-کسب-کنیم
بهمن رضایی از مربیان باسابقه و قدیمی تیم ملی دو و میدانی است که در اردوی آمادگی تیم برای حضور در مسابقات جهانی قطر ملی پوشان را همراهی می کرد.

وی در آستانه اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی قطر که از امتیاز کسب سهمیه پارالمپیک نیز برخوردار است، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین انجام داد.

رضایی در خصوص این تمرینات گفت: کلیه ملی پوشان دعوت شده به این اردو، پیش از این به صورت غیر متمرکز و در شهرهای محل سکونت خود با نظارت مربی و انجمن دو و میدانی برای مسابقات آماده می شدند و این اردو، اولین اردوی متمرکز تیم ملی به شمار می رود که طی آن تمرینات بدنسازی، اصلاح تکنیک و تاکتیک ورزشکاران انجام و تلاش شد ملی پوشان انسجام بیشتری برای شرکت در مسابقات قطر پیدا کنند.

مربی تیم ملی افزود: در رقابت های قهرمانی جهان قطر به نسبت ریو کار سختی در پیش داریم، چرا که هم به دنبال سهمیه هستیم و هم به دنبال کسب مدال و از آنجا که سهمیه مستقیم به نفرات اول و دوم می رسد، حساسیت و نزدیکی رقابت ها بیش از پیش خواهد بود.

وی در ادامه گفت: مربیان شهرستانی ملی پوشان بسیار تلاش می کنند و در روند آماده سازی ورزشکاران زحمت زیادی متحمل می شوند. به صورت کلی شرایط ورزشکاران به نسبت پارالمپیک گذشته و نیز مسابقات پاراآسیایی اینچئون بهتر شده و شاهد افزایش رکوردها در تمرینات هستیم و در تلاشیم بیشترین سهمیه های ممکن را با کسب مدال طلا و نقره از ماده های مختلف به دست بیاوریم.
رضایی تصریح کرد: در مسابقات قطر، نفرات اول و دوم سهمیه مستقیم می گیرند و نفرات بعد از آنها در رنکینگ قرار خواهند گرفت و نحوه تعلق گرفتن سهمیه به آنها با نفرات اول و دوم متفاوت است.

مربی تیم ملی پیرامون نفرات دعوت شده به این اردو افزود: در اردوی آمادگی تیم ملی 19 نفر حضور داشتند که از میان آنها 2 نفر خانم بودند. 3 نفر از ورزشکاران نیز از فدراسیون نابینایان و کم بینایان بودند که در همه این 19 نفر در قالب تیم ملی به اردو دعوت شدند و شرایط حضور آنها در این تمرینات، داشتن رتبه اول تا چهارم جهان در رنکینگ سالهای 2014 و 2015 و کسب کردن حد نصاب های مورد نظر کادر فنی و انجمن از مسابقات قهرمانی کشور خرداد ماه و نیز مسابقات باشگاهی مرداد ماه در سال جاری بود.

وی در ادامه گفت: ملی پوشان در شهرستان های محل سکونت خود با در اختیار داشتن امکانات مورد نیاز و زیر نظر مربیان زحمت کش خود تمرین می کنند و در این تمرینات نیز از حضور مربیان ملی پوشان استفاده کردیم تا هم از تجربیات آنها استفاده بشود و هم به نوعی از مربیان فعال در اعزام ها استفاده کنیم .

رضایی تصریح کرد: آخرین فرصت برای انتخابی مسابقات پارالمپیک ریو، نیمه اول خرداد ماه 95 خواهد بود و ورزشکارانی که کلاس بندی بین المللی دارند و جز نفرات اول تا چهارم جهان در بخش آقایان و اول تا ششم جهان در بخش بانوان باشند، اولویت بندی می شوند و بر اساس اولویت، برای تیم ملی انتخاب خواهند شد و در کل سهمیه های کسب شده برای کشورمان در وهله ی اول به نفرات اول و دوم وپس از آن بر اساس اولویت به نفرات بعد تعلق می گیرد.

وی در همین زمینه افزود: فروردین ماه سال آینده لیست بلند به کمیته برگزاری رقابت های پارالمپیک ارسال می شود و در این لیست افرادی حضور دارند که کلاس بندی بین المللی  داشته باشند و رکوردهای آنها در رنکینگ جهانی شامل مواردی که ذکر شد باشد و در نهایت لیست قطعی و نهایی از میان همین افرادی که نامشان در لیست بلند هست، انتخاب خواهد شد و اگر فردی کلیه ی شرایط لازم را داشته باشد، اما در لیست بلند نباشد، به ریو اعزام نخواهد شد و خرداد ماه تاریخ اعلام این لیست مشخص شده است.

مربی تیم ملی در پایان گفت: به خاطر تغییراتی که در کلاس بندی ها و قوانین به وجود آمد، حدود 6 ملی پوش مدال آور را از دست دادیم و به همین خاطر کار سخت تری به نسبت لندن در پیش داریم. البته تلاش کردیم با نفرات و کلاس های جدید، این کمبود جبران شود و امید زیادی داریم که با حمایت کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و انجمن دو و میدانی، سهمیه های بیشتری به نسبت لندن به دست آوریم.

تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین 25 مهر ماه تهران را به مقصد قطر، محل برگزاری مسابقات جهانی ترک خواهد کرد.

کد خبر : ۹۰۸
اشتراک در