۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
محمد-خالوندی---جواز-حضور-در-ریو-را-درمسابقات-جهانی-قطر-خواهم-گرفت
پرتابگر نیزه تیم ملی دو و میدانی معلولان و جانبازان که برای شرکت در تمرین های آماده سازی مسابقات قطر در اردو بسر می برد، گفت: رقابت های جهانی دو و میدانی قطر با هدف کسب سهمیه بازی های پارالمپیک از 25 مهرماه تا 8 آبان ماه برگزار می شود. این رقابت ها از حساسیت بالایی برخوردار است و فقط نفرات اول و دوم می توانند سهمیه بگیرند.

محمد خالوندی به نحوه برگزاری تمرینات اشاره کرد و افزود: تمریناتم را تا قبل از آمدن به تهران در شهر خرم آباد زیر نظر مربی ام عابدین مرادی انجام می دادم و اردوها به صورت غیر متمرکز برگزار می شد. از 6 مهرماه تا 15 همین ماه در اردو هستیم و در مجموعه آفتاب انقلاب شهر تهران تمرین می کنیم و چند روز بعد از اردو راهی قطر خواهیم شد.

وی بیان کرد: از همه نظر خودم را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کرده ام. در حال حاضر به یک آمادگی خوب در حد 80 درصد رسیده ام. از نظر روحی و روانی هم در شرایط خوبی بسر می برم و رکورد حریفان را رصد می کنم.

ملی پوش دو و میدانی کشورمان اظهارداشت: همه سعی و تلاشم کسب افتخار در پارالمپیک ریو است که امیدوارم بتوانم در قطر جواز حضور را به دست بیاورم. بعد ازآن همچنان تا زمان رسیدن پارالمپیک تمریناتم را انجام می دهم. چون حضور در پارالمپیک آرزوی هر ورزشکاری است.

خالوندی اضافه کرد: از نحوه برگزاری اردوها به صورت غیر متمرکز راضی ام اما امیدوارم بعد از مسابقات جهانی اردوهای بیشتری برای تیم ملی برگزار شود. البته اکنون امکانات دو و میدانی در استان ها فراهم شده است و ما به راحتی تمرین می کنیم. خرم آباد تنها استانی است که زمین پرتاب دارد و به یک پایگاه قهرمانی تبدیل شده است. این امکانات قرار است در شهرهای دیگر با همکاری مسئولان مربوطه فراهم شود.

وی با اشاره به رکورد زنی در مسابقات قطر خاطر نشان کرد: اولین هدفم کسب سهمیه است بعد از آن به رکورد زدن فکر می کنم. در مسابقات انتخابی قهرمانی کشور توانستم با 45 متر و 9 سانت، یک متر و ده سانتی متر  رکورد جهان را جا به جا کنم. اما چون مسابقات داخلی بود ثبت نشد. در اینچئون با 42 متر و 16 سانت طلا گرفتم. با تجربه ای که در این چند سال به دست آورده ام و به یاری خداوند در مسابقات جهانی کسب سهمیه می کنم تا بتوانم در پارالمپیک که سطح رقابت ها بالاست به نتیجه خوبی برسم.

پرتابگر نیزه تیم ملی دو و میدانی افزود: رقبای اصلی از آسیا یک حریف از کشور سوریه است که با 44 متر من یک متر از او جلوتر هستم. از انگلیس، مصر و برزیل هم حریفان قدری داریم و رقیب اصلی هم از کشور برزیل است و چون میزبانی مسابقات را هم به عهده دارد از شانس بالاتری برخوردار است اما به این موارد فکر نمی کنیم و همه سعی و تلاشم را به کسب سهمیه معطوف کرده ام.

کد خبر : ۹۰۳
اشتراک در