۸ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸
فدراسیون-ورزش-های-نابینایان-و-کم-بینایان---شرایط-انتخاب-ورزشکاران-اعزامی-به-بازیهای-پارالمپیک-2016-ریو
علی اصغر هادی زاده، رئیس انجمن دو و میدانی در خصوص شرایط انتخاب ورزشکاران اعزامی به بازی های پارالمپیک 2016 ریو، طی گفتگویی اعلام کرد: مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای ملی پوشان اعزامی به بازی های پارالمپیک داشتن کلاس بندی بین المللی و نیز قرار داشتن در بین چهار نفر برتر دنیا در رنکینگ IPC و در بازه ی زمانی فروردین 94 تا خرداد 95 است. بدین معنی که ورزشکارانی که طی مدت ذکر شده موفق شوند در جمع چهار نفر برتر دنیا قرار داشته باشند به تیم ملی راه خواهند یافت. البته این رنکینگ برای آقایان نفر چهارم جهان و برای بانوان نفر ششم جهان است.

رئیس انجمن دوومیدانی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیته ملی پارالمپیک ایران می بایست فروردین 95 لیست اولیه (لیست بلند) را به کمیته برگزای مسابقات پارالمپیک ارسال نماید، لذا این فرصت برای ورزشکارانی که در رنکینگ جهانی تا رتبه هشتم هستند نیز در نظر گرفته شده تا در لیست بلند قرار بگیرند.

همچنین این فرصت برای افرادی که کلاس بندی بین المللی دارند اما تا هشتم نیستند به شرط اینکه رکوردهای داخلی آنها در حد نفر هشتم دنیا باشد نیز ایجاد شده است و بدیهی است هر زمان که ورزشکاران به رکوردهای مورد نظر انجمن و کادر فنی دست یابند تحت پوشش و حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار خواهند گرفت.

وی افزود: اگر ورزشکاری حائز شرایط ذکر شده نباشد اما شانس حضور در تیم ملی را داشته باشد، می بایست حداکثر تا اول بهمن 94 توسط هیات های استانی و با ذکر دلیل، به فدراسیون معرفی شود و چنانچه این فرد دارای کلاس بندی بین المللی باشد، کمیته فنی در مورد وی تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد کرد.

هادی زاده در پایان گفت: مسابقات انتخابی نهایی تیم ملی جهت اعزام به بازی های پارالمپی ریو، خرداد ماه 95 در تهران برگزار می شود و همه ورزشکاران برای انتخاب شدن می بایست حتما در زمره رنکینگ های ذکر شده که توضیح آن ارائه شد، باشند و این مساله حتی اگر ورزشکار مذکور سهمیه هم گرفته باشد در مورد آن صدق می کند.

رئیس انجمن دو و میدانی خاطر نشان کرد: چنانچه ورزشکاری نتواند در فهرست اولیه ( لیست بلند) قرار گیرد، حتی اگر بهترین رکوردها را هم به ثبت رسانده باشد، شانسی برای حضور در بازی های پارالمپیک نخواهد داشت.

اردوی تیم ملی دو ومیدانی نابینایان وکم بینایان برای شرکت در تمرینات آماده سازی مسابقات جهانی قطر از 6 تا 15 مهر ماه در مجموعه آفتاب انقلاب شهر تهران در حال برگزاری است.

کد خبر : ۹۰۲
اشتراک در