۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
برای-افزایش-درامدها،-وزارت-ورزش-و-جوانان-5200-مکان-ورزشی-خود-را-تعیین-تکلیف-کرده-است
دکتر سید مناف هاشمی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اعلام رشد بالای هفتاد درصدی این وزارتخانه از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: دربحث ماده 88 یا اجاره مکان های ورزشی ما نسبت به سال قبل چهل درصد رشد داشته ایم و توانسته ایم بیش از هشتاد درصد از 5200 مکان ورزشی را برای این موضوع تعیین تکلیف کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: مکانهای ورزشی درسه وضعیت تعیین تکلیف شده اند 60 درصدآنها در اختیار هیاتها و بخش های همگانی و قهرمانی است، 13 درصد این اماکن به عنوان مکان حاکمیتی در اختیار ادارات کل استانهاست و 27 درصد که در واقع اماکن مازاد هستند در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

هاشمی با اشاره به افزایش بالای هفتاد درصدی از محل اجاره مکانهای ورزشی در شش ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: این موضوع از جمله برنامه های موفق وزارتخانه بوده که درواقع با بررسی و کارشناسی لازم این اماکن ضمن بهره وری لازم برای ورزش کشور ، منافع سرمایه گذران را هم تامین می کند.

معاون وزیر ورزش در خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام به خیرین ورزشی گفت: با توجه به مواد 10 و 18 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت، بالغ بر 100 پروژه ورزشی نیمه تمام در سراسر کشور شناسایی و در اختیار خیرین ورزشی یار قرار گرفته است و یعنی در هر 31 استان ایران بین دو تا سه پروژه داریم که سهم استان اصفهان بیشتر است.

دکتر هاشمی اضافه کرد: سی پروژه هم از محل BOT  با کمک بخش خصوصی در حال بازسازی و تکمیل است.

معاون وزیر ورزش و جوانان بانک توسعه تعاون را به عنوان بانک عامل وزارت ورزش و جوانان در خصوص اعطای وام برای بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: 62 پرورژه در کمیسیون وام که با حضور نمایندگان وزارت ورزش و بانک عامل تشکیل می شود مطرح شده و پیش بینی می کنیم بالغ بر 50 درصد انها حائز دریافت وام باشند.

هاشمی میزان وام ها را بین 35 تا 40 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این سرمایه با مشارکت وزارت ورزش و بانک توسعه تعاون با طی تشریفات قانونی در اختیار بخش خصوصی واجد شرایط قرار می گیرد.

هاشمی اضافه کرد: تلاش ما بر این است در لایحه بودجه سال 95 وجوه اداره شده یا وام و تسهیلات برای بخش خصوصی فعال ورزش بیشتر دیده شود و دولت حمایت بهتری کند.
کد خبر : ۹۰۱
اشتراک در