۵ مهر ۱۳۹۴ ۰۷:۰۴
کمیته-بین-المللی-پارالمپیک-مصمم-است-تا-مسابقات-قهرمانی-جهانی-دوحه-2015-با-موفقیت-همراه-شود
IPC در قطر مستقر شده است تا با تست تجهیزات، دوحه را برای مسابقات آتی آماده نماید. مسئول دوومیدانی IPC آقای رایان مونت گومری در دوحه می باشد تا با همکاری کمیته برگزاری تست مسابقات را انجام دهد.

وی در کنفرانس خبری در مورد تست تجهیزات چنین بیان نمود: "در این روزها شاهد کارکرد مکان های مختلف مسابقات بودیم و قرار است این مکان ها در روزهای برگزاری مسابقات عملیاتی شوند؛ یقین داریم که مسابقات قهرمانی جهان که در طی یکی دو هفته برگزار می شود از کیفیت بالایی برخوردار باشد. ما با سئوالات بسیار زیادی به اینجا آمدیم و آن سئوالات به طور کامل پاسخ داده شد. این مسابقات بدنبال توسعه جنبش پارالمپیک در کل منطقه است و در تلاش برای کسب سطوح جدید است. آنها قادر خواهند بود تا جهان را الهام بخشی نمایند.

مسابقات آزمایشی قهرمانی دوومیدانی معلولین این فرصت را به کمیته برگزاری داد تا از کارکرد صحیح تجهیزات و امکانات مسابقات اطمینان حاصل نمایند. مکان هایی که به طور آزمایشی در این برنامه شرکت داده شده بودند شامل فرودگاه بین المللی حامد بود که چطور می تواند ورزشکاران معلول را پذیرا باشد و اینکه چطور می توانند در مکان های مشخص شده با ویلچر سوار اتوبوس شوند.

آقای عامر المولا از مسئولین کمیته برگزاری دوحه 2015 بیان داشت:
" همه تستهای اجرایی به طور منظم در حال انجام هستند و قرار است در زمان برگزاری مسابقات به طور کامل خدمات لازم را برای مسابقات انجام دهند. علاوه بر آن، اصلاحات لازم در جایگاه های مختلف انجام شده است و تجهیراتی که در این شهر نصب شده است بعد از مسابقات نیز کاربری خواهند داشت. این مسابقات بدون شک تاثیر خود را در این شهر خواهد داشت؛ چرا که این شهر به مدت 10 روز میزبان رویدادی عظیم خواهد بود."

چند کشور در روزهای 12 الی 15 سپتامبر ( 21 الی 24 شهریور) در مسابقات آزمایشی قهرمانی دوومیدانی در دوحه شرکت نمودند. کشورهای شرکت کننده شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، عمان، کویت، بحرین بودند.

آقای جاسم حسن مبارک، دبیرکل کمیته برگزاری ورزش معلولین نیز سخنانی را ایراد نمودند: " از سال 1993 کمیته برگزاری ورزش معلولین همواره در صدد زیر پوشش قرار دادن همه رده های سنی، مرد و زن ورشته های ورزشی مختلف بوده است. در طی این مدت شاهد روز افزون توسعه ورزش معلولین در منطقه بوده ایم و این مسابقات انگیزه لازم را به ورزشکاران معلول خواهد داد. میزبانی این مسابقات تجارب گرانبهایی را نصیب کادر فنی؛ مربیان و کلاسبندان ما خواهد نمود. ورزشکاران نیز می توانند به راحتی در داخل کشور کلاسبندی شوند.

مسابقات قهرمانی جهانی دوومیدانی دوحه 2015 در روزهای 30 مهر ماه الی 10 آبانماه 94 در کشور قطر برگزار می شود.
کد خبر : ۸۹۹
اشتراک در