۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۳۹
سیدامید-نوری‌جعفری---فقط-برای-طلای-پارالمپیک-ریو-تلاش-می-کنم
ملی‌پوش کم‌بینای خوزستانی جودو که توانست در مسابقات جهانی کره جنوبی در وزن 81 کیلوگرم به سهمیه پارالمپیک ریو دست یابد و حضورش را در پارالمپیک ریو قطعی کند، گفت: این مسابقات در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، اولین بار بود که درمسابقات جهانی شرکت می کردم. قبل از آن فقط تجربه حضور در بازی های آسیایی را داشتم. سطح رقابت ها بالا بود از نظر جسمانی آمادگی لازم را داشتم اما در بعضی موارد بی تجربگی کردم و پنجم جهان شدم. با این حال از به دست آوردن این نتیجه راضی هستم.

سیدامید نوری‌جعفری افزود: حریفانی را که با آنها روبرو شدم همه از قهرمانان جهان بودند. در رویارویی با آنها متوجه شدم که جودوکاران ایرانی از نظر فیزیکی و آمادگی جسمانی از آنها بهتر و آماده تر هستند تنها فرق ما کمبود تجربه بود.

وی با اشاره به حریفانش در این رقابت ها اظهارداشت: در بازی اول با حریف تایلندی  بازی کردم و پیروز شدم. در دور دوم با حریف مجارستانی مبارزه کردم و او را شکست دادم. دور سوم با حریفی از ازبکستان که قهرمان جهان و پارالمپیک بود مبارزه کردم و در ثانیه های آخر بازی شکست خوردم. در دیدار رده بندی هم به دلیل آسیب دیدگی کتفم که در خلال مسابقات برایم پیش آمده بود از حریف مکزیکی شکست خوردم و پنجم جهان شدم.

دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی اینچئون کره ادامه داد: از بعد مسابقات کره جنوبی تمریناتم را کنار نگذاشته ام. این روزها در شهر اهواز به صورت غیر متمرکز زیر نظر مربی ام محمد مهر افشار تمرین می کنم. البته با مربی تیم ملی خسرو گلکار هم در تماس هستم و او همه برنامه های تمرینی من را کنترل می کند و برنامه های مورد نظر را به من می دهد و من طبق نظر او تمرینات را انجام می دهم.

وی بیان کرد: تا پارالمپیک فرصت دارم که بتوانم نقاط ضعفم را برطرف کنم و آمادگی ام را از هر نظر بالا ببرم. اگر فدراسیون برایمان تورنمنت و مسابقه برگزار کند به نفع ما خواهد بود و ما می توانیم با قرار گرفتن در شرایط مسابقه تجربه بیشتری به دست بیاوریم.

نوری جعفری خاطر نشان کرد: تا قبل از مسابقات جهانی فکر می کردم با حریفانم فاصله زیادی دارم اما وقتی در میدان مسابقه قرار گرفتم فهمیدم که در بعضی موارد از حریفان با تجربه جهان هم جلوتر هستم. بنابراین پیش بینی می کنم که بتوانم در پارالمپیک ریو به بهترین نتیجه دست پیدا کنم. فقط به طلای پارالمپیک فکر می کنم چون بدن آماده ای دارم. همه سعی و تلاشم را خواهم کرد تا پرچم ایران را در برزیل به اهتزار در بیاورم.
کد خبر : ۸۸۹
اشتراک در