۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۵:۳۴
مهدی-حمید-زاده---والیبال-نشسته-با-اقتدار-به-ریو-می-رود
والیبال نشسته جانبازان و معلولان یکی از رشته های موفق و مدال آور که تاکنون توانسته است در عرصه های مختلف ورزشی به موفقیت قابل توجهی دست یابد. این ورزش شایستگی خود را در مسابقات پارآسیایی اینچئون به اثبات رساند و با قهرمانی در این رقابت ها و کسب مدال طلا توانست با اقتدار سهمیه پارالمپیک ریو را از آن خود کند.

 عضو تیم والیبال نشسته ایران که از ورزشکاران با تجربه  تیم ملی است، راجع به میزان آمادگی و نحوه تمرین ها گفت: از ابتدای امسال تمرین ها شروع شده و مرتب در اردو بوده ایم و 4 اردو را پشت سر گذاشته ایم. همه اردوها در تهران برگزار شده است حتی در فاصله بین دو اردو هم تمرین ها را کنار نگذاشته ایم.

مهدی حمید زاده افزود: اکنون شرایط از همه نظر برای قهرمانی والیبال نشسته مهیاست. طبق  نظر مربیان تمرینات بدنسازی  را به صورت فشرده انجام می دهیم و سخت تمرین می کنیم. صبح ها تمرین بدنسازی و بعد از ظهر هم  تمرینات توپی را انجام می دهیم و به 80 درصد آمادگی لازم رسیده ایم. تمرینات بدنسازی تا  یک هفته قبل از مسابقه همچنان سخت و فشرده است و نزدیک مسابقه و پارالمپیک سرعتی کار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در دو گروه قرار گرفتن تیم به نفع ورزشکاران و تیم ملی بوده است. تفکیک گروهی تا بعد از عید ادامه دارد. از مزایای آن ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزه در بین اعضای دو تیم بوده است.  چون اگر ورزشکاری در گروه (ب) خوب کارکند به گروه (الف) ارتقا می یابد. برعکس این مورد هم وجود دارد حتی ممکن است شخصی از گروه( الف)  به گروه (ب) انتقال داده شود. بیشتر اعضای تیم از جوانان هستند  آنها می توانند از تجربه بازیکنان با تجربه استفاده کنند و به پیشرفت برسند.

ستاره والیبال نشسته که در گروه (الف) بازی می کند،با اشاره به مسابقات پیش رو اظهار داشت: بازی های سوپر لیگ و باشگاه های جهان از آبان ماه امسال آغاز خواهد شد و مسابقات قاره ای اسفند ماه برگزار می شود. برگزاری این مسابقات تا قبل از پارالمپیک به افزایش عملکرد تیم کمک بسزایی می کند.

حمید زاده بیان کرد: تلاش می کنیم که در پارالمپیک به مدال برسیم. اگر چه شرایط بسیار حساس و سخت شده است این نوع شرایط دلیل بر این نیست که تیم ضعیف  شده باشد بلکه ما  همچنان از پتانسیل های قوی برخورداریم اما تیم های مقابل ما مانند تیم های بوسنی  هرزگوین و برزیل از نظر فیزیکی خیلی عالی هستند و خوب کار می کنند.

وی اضافه  کرد: امیدوارم که بتوانیم  با سعی و تلاش بازیکنان جوان  و نیروی بدنی قوی آنها و تجربه دیگر بازیکنان که سابقه طولانی تری در تیم ملی دارند  بتوانیم به یک نتیجه قابل قبولی در پارالمپیک برسیم و یک مدال رنگین را از آن خود و کشورمان کنیم.
کد خبر : ۸۷۶
اشتراک در