۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳
یکسال-پیش-از-آغاز-بازیهای-پارالمپیک-2016-ریو---آقای-کریون---رئیس-کمیته-بین-المللی-پارالمپیک---بر-این-باور-است-این-دوره-از-بازیها-رکوردی-بی-سابقه-در-آمریکای-لاتین-از-خود-به-جای-خواهد-گذاشت

بازیهای پارالمپیک طی روزهای 17 الی 28 شهریور سال آینده برگزار خواهند شد و آقای کریون یقین دارد که این بازیها نه تنها سبب جلب ورزشکاران و کشورهای مختلف می گردد، بلکه تماشاچیان تلویزیونی بسیاری را نیز همراه خود خواهد ساخت.

وی که خود از ورزشکاران پارالمپیکی در چهار دوره از بازیها بوده است در سخنانی چنین بیان داشت: " انتظار ثبت رکورد 4350 نفری را از 70 کشور جهان برای رقابت در 22 رشته ورزشی در ریو 2016 داریم؛ در این دوره از بازیها دو رشته کانو و ترایتلون نیز برای اولین بار برگزار می شوند.

هدف ما از بازیهای سال آینده تکرار موفقیت لندن 2012 و سوچی 2014 است، و علائمی که دریافت می کنیم حاکی از موفقیت های آینده است.

بیش از گذشته با شبکه های خبری مختلف قرارداد همکاری منعقد نموده ایم، مناطق جدیدی قرار است تحت پوشش خبری قرار گیرند؛ به طور حتم رکورد 4 میلیارد نفری را در بین مخاطبین تلویزیونی برای اولین بار پشت سر خواهیم گذاشت.

یکسال پیش از آغاز بازیها بلیط این مسابقات طی مراسمی به فروش رسیده اند و با الهام بخشی که صورت گرفته انتظار فروش 3.3 میلیون بلیط را داریم؛ این تعداد نیم میلیون بیش از بازیهای لندن 2012 است. چنانچه به این رقم برسیم؛ دومین رویداد ورزشی بزرگ جهان در فروش بلیط پس از بازیهای المپیک خواهیم بود."

بازیهای لندن 2012 توانست 2.8 میلیون تماشاچی را از مجموع کل تماشاچیان تلویزیون در سطح جهان (حدود 3.8 میلیارد نفر در بیش از 100 کشور) را با خود همراه سازد.

در روز دوشنبه 16 شهریور ماه آقای کریون در فستیوال ریو 2016 در شهر لاگوئا روردیرو فریتاس برزیل در جشن یک سال مانده به بازیها و مراسم آغاز فروش بلیط این بازیها شرکت خواهند نمود. وی نه تنها به خاطر روزهای آتی که بازدید از جایگاهها را نیز بهمراه دارد خوشحال است، بلکه جلسه سمینار سرپرستان نیز در پیش روی وی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: " شهری پویا تر از ریو را نخواهید یافت. مردم برزیل عاشق ورزش هستند؛ و روز دوشنبه آنها شروعی را برای موفقیتهای سال بعد خواهند داشت."

"این فستیوال همراه با انجام حرکات نمایشی ورزشی خواهد بود و علاقه زیادی دارم تا سریعترین دونده دوی 100 متر را در این مراسم در بین ورزشکاران معلول زن و مرد از نزدیک مشاهده نمایم. تعدادی از ستاره های مسابقات در این مراسم شرکت خواهند داشت و به طور حتم تماشچیان زیادی شاهد این رویداد زیبا خواهند بود."

" در هفته آتی شاهد پیشرفت کار انجام شده در جایگاه مسابقات خواهم بود. کارهای زیادی باید تا سال آینده صورت گیرد که شامل آزمایش جایگاهها می باشد."

  ایجاد تغییر در جامعه
آقای کریون که که برای آخرین بار است در سمت فعلی خود در بازیهای پارالمپیک حضور دارد، بر این باور است بازیهای سال آینده در انتقال رشته های ورزشی، موفقیت زیادی را در برزیل و کل آمریکای جنوبی بدست خواهد آورد.

" بازیهای پارالمپیک شهرت بسیار زیادی را بدست آورده اند به طوری که در تغییر نگرش جامعه و همراه نمودن آنها در رده اول قرار دارند. "  

 " در بازیهای لندن 2012 شاهد عملکرد ورزشکارانی بودیم که توانستند نگرش همگان را به معلولین جذب نمایند، البته در بازیهای پکن 2008 و سوچی 2014 نیز توانسته بودیم پیشرفتهایی را در خلق جامعه بدون مانع ایجاد نمائیم."

معتقدم که ریو 2016 تاثیر مشابه ای را نه تنها در برزیل، بلکه در سرتاسر آمریکای جنوبی خواهد داشت. بازیها نگرش کل قاره را متحول خواهند نمود و همچنین تفکر جامعه را نسبت به معلولیت دستخوش تغییرات خواهند نمود؛ چرا که نقش کاتالیزور را برای مردم خواهند داشت.

پیش از آغاز بازیها، شهر ریو تحت مدیریت شهردار شهر؛ آقای پائز توانسته است دسترسی به امکانات را برای معلولین فراهم نماید. البته باید بدانیم که یک شبه نمی توان ره صد ساله را پیمود، آنچه که مهم است آن است که بازیها محرکی برای پیشرفتهای آتی باشند.

وقتی که شهر ریو میزبانی بازیها را بر عهده گرفت، سعی در برآورده نمودن تجهیز شهر برای معلولین نمود. حال با نگاهی به گذشته و حال در می یابیم که این اقدامات در راستای خدمات رسانی به میلیونها نفر بوده است."

به جای گذاشتن میراث بازیها
با این که یکسال به آغاز بازیها باقی مانده است، آقای کریون معتقد است که منافع میراث بازیهای آینده از حالا برای 50 میلیون نفر معلولین این کشور نمایان شده است.

در ماه جولای، رئیس جمهور برزیل، خانم دلما روسف سخن از قانون جدید برای معلولین به زبان آورد و اینکه چطور باید موانع را در بخش حمل و نقل، خانه سازی، خدمات، آموزش و رفت و آمد شهروندان برداشت. وی بودجه بیشتری را برای کمیته پارالمپیک برزیل تخصیص داد.

آقای کریون در ادامه افزود: " قانون جدیدی که از سوی خانم روسف اعلام شد میراث این بازیهاست و نمونه دیگری است که نشان می دهد میزبانی بازیهای پارالمپیک می تواند محرکی برای همراه نمودن میلیونها نفر باشد. "

" قانون جدید باید همراه با اقداماتی صورت گیرد تا به موفقیت ختم شود و یقین دارم که خانم روسف این کار را انجام خواهد داد. "

" دولت وی در حال حاضر خود را متعهد به سرمایه گذاری برای میلیونها برزیلی از طریق کمیته ملی پارالمپیک نموده است. این کار نه تنها برای تیم این کشور مزایای زیادی را برای کسب مدال بهمراه خواهد داشت، بلکه میزان مشارکت در ورزش معلولین را در کل کشور و در تمام سطوح ارتقاء خواهد بخشید."

" مرکز تمرینات ورزشهای پارالمپیکی دولت از سال جاری در سائوپائولو افتتاح خواهد شد و این نیز یکی از میراث های این بازیهاست که قبل از مراسم افتتاحیه بازیها ارائه می شود. "

" این مرکز فضای تمرینات ورزشی را در سطحی جهانی برای معلولین برزیل فراهم می آورد و برای سایر کمیته های ملی پارالمپیک در قاره آمریکا نیز کاربری خواهد داشت. می توان گفت این یک بازی برد – برد است."

کد خبر : ۸۷۱
اشتراک در