۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۰۵:۳۳
سرمربی-تیم-ملی-دو-و-میدانی-جانبازان-و-معلولان--مسابقات-قطر-سکوی-پرتاب-دو-و-میدانی-برای-ریو
سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان از برگزاری مسابقات جهانی دو و میدانی خبرداد و گفت: این مسابقات با هدف کسب سهمیه برای حضور در پارالمپیک ریو، مهرماه امسال در قطر برگزار می شود.

بهمن رضایی افزود: در مسابقات قهرمانی کشور که در دو مرحله انجام شد، 21 نفر برای مسابقات جهانی قطر انتخاب شدند. 3 نفر از این ورزشکاران از بانوان و بقیه مردان هستند. 4 نفر هم از این تعداد ورزشکاران نابینا و کم بینا هستند. این 21 نفر فعلا با توجه به رکوردهایی که از سوی انجمن دو و میدانی معلولان و جانبازان به دست آورده اند، به صورت غیر متمرکز در شهرهای خود زیر نظر مربیانشان تمرین می کنند.

وی افزود: اولین اردو در اوایل مهرماه برگزارمی شود. اردوی بعدی هم در 25 مهرماه خواهد بود که متصل به اعزام است. با اینکه هنوز اردو نداشته ایم اما مربیان تمرینات خود را به ورزشکاران داده اند و روی آنها نظارت کامل دارند. در حال حاضر برنامه تمرین برای همه اعضای تیم ملی به طور کامل اجرا می شود.

سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان اظهار داشت: باید بتوانیم سهمیه کافی را در قطر به دست بیاوریم. نفرات اول و دوم در این مسابقات به طور مستقیم سهمیه پارالمپیک ریو را می گیرند. نفرات سوم و چهارم هم با داشتن رنکینگ و ارتقای آن انتخاب می شوند تا در مورد سهمیه آنها تصمیم بگیرند. در واقع ملاک انتخاب برای حضور در ریو کسب رده چهارم رنکینگ جهانی از سال 2015 تا خرداد 2016 است.

رضایی با اشاره به موقعیت تیم ملی بیان کرد: مسابقات قطر حساس و با اهمیت است و از همه کشورهای جهان حریفان قدری حضور خواهند داشت. با ازریابی هایی که برای تیم انجام داده ایم و رکوردهایی که در باشگاه ها توسط بازیکنان گرفته شده است وضعیت امیدوار کننده ای داریم و مطمئن هستیم که تعدادی مدال آور در قطر خواهیم داشت و نتیجه مطلوبی را برای مسابقات قطر پیش بینی می کنیم.

وی اضافه کرد: انجمن دو و میدانی، فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک همکاری خوبی با تیم ملی دو و میدانی داشته اند و همه امکانات لازم را برای این رشته اعم از وزنه، میله و ... فراهم کرده اند. مهمترین مساله اینکه دغدغه مالی ورزشکاران هم برطرف شده است.

سرمربی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان گفت: تیم ایران در آسیا جایگاه خوبی دارد و نایب قهرمان است و این شایستگی را در بازی های پارآسیایی گوانگجو و اینچئون با کسب مدالهای متعدد به همه ثابت کرد. فکر می کنم در حضور کشورهایی چون برزیل که میزبان مسابقات پارالمپیک هست و تا الان خیلی خوب کارکرده اند یا کشور روسیه که پیشرفت داشته است و جزو رقبای سرسخت ما خواهند بود، ایران بتواند حریف سرسختی برای این کشورها باشد.

رضایی ادامه داد: بازیکنان بسیار خوب و با انگیزه ای داریم که ما را به کسب نتایج خوب در قطر و در پارالمپیک امیدوار می کنند. افرادی مانند علی محمد یاری در پرتاب دیسک، محسن کائیدی و سیامک صالح فرج زاده در پرتاب نیزه و دیسک، سجاد نیک پرست و عرفان حسینی در پرتاب نیزه، پیمان نصیری در دوهای 1500 و 1800 متر، جاوید احسانی شکیب در پرتاب وزنه و محمد خالوندی در پرتاب نیزه هستند که می توانند در قطر سهمیه بگیرند. البته تا روز اعزام رکوردها هم بهتر خواهد شد و تیم ایران دست پر از مسابقات قطر برخواهد گشت.

کد خبر : ۸۶۷
اشتراک در