۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ۰۵:۱۲
بهزاد-زاد-علی-اصغر--فوتبال-پنج-نفره-همه-سعی-و-تلاش-را-می-کند-تا-در-ریو-روی-سکو-برود
تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و کم بینایان در مسابقات قهرمانی آسیا که اخیرا در ژاپن برگزار شد توانست به عنوان دومین تیم از آسیا سهمیه پارالمپیک ریو را  به دست بیاورد. بازیکن تیم ملی فوتبال پنج نفره در مورد دیدارهای انجام شده در این رقابت ها و کسب سهمیه توسط تیم ایران گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود چون همه کشورها با آمادگی کامل حضور داشتند تا بتوانند سهمیه پارالمپیک ریو را به دست بیاورند. در واقع مسابقات قهرمانی آسیا آخرین فرصت برای کسب سهمیه بود که به لطف خداوند تیم ایران به این سهمیه دست یافت.

بهزاد زاد علی اصغر با اشاره به دیدارهای انجام شده در این رقابت ها افزود: در این دوره از رقابتها شش دور بازی با کشورهای ژاپن، هند، چین، کره و یک بازی دیگر هم در مرحله فینال با چین داشتیم. تیم چین تیم خیلی آماده ای بود اما با این حال تیم ایران از بازی های اینچئون نشان داد که یک سر و گردن از آنها بالاتر است. در بازی اول با چین تساوی بدون گل بود که یک امتیاز گرفتیم. در بازی دوم با یک پنالتی بر چین پیروز شدیم.

وی که در مسابقات  قهرمانی آسیا در ژاپن توانست یکی از چهار گل در دیدار با کره جنوبی را به ثمر برساند، ادامه داد: بازی با کره جنوبی هم بسیار بازی حساسی بود و چون هوا بارانی بود کمی شرایط را برای ما سخت تر کرد. اگر بازی مساوی بدون گل می شد ژاپن به طور مستقیم سهمیه می گرفت و ما  از کسب سهمیه جا می ماندیم. در نیمه اول این بازی خیلی به تیم کره فشار آوردیم اما در نیمه دوم با زدن چهار گل این تیم را شکست دادیم. صادق رحیمی، احمد شاه حسینی و حسین رجب پور هر کدام یک گل در این دیدار به ثمر رساندند.

بازیکن تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و کم بینایان اضافه کرد: میزان آمادگی تیم ایران خیلی خوب بود بازیکنان خیلی تلاش کرده بودند و تمرینات لازم را انجام داده بودند فقط من قبل مسابقات بیمار شدم و مثل همیشه آماده نبودم اما همه با کمک یکدیگر توانستیم نتیجه خوبی را به دست بیاوریم.

وی با اشاره به حریفان قدرتمند فوتبال پنج نفره در سطح جهان گفت: در حال حاضر تیمهای اسپانیا، برزیل، آرژانتین در جهان حرف اول را می زنند. تیم برزیل در پارالمپیک گذشته اول شد. امسال چند کشور هم از آمریکای لاتین و آفریقا که برای اولین بار در پارالمپیک شرکت می کنند، حضور خواهند داشت. تیم ملی سعی خواهد کرد که بتواند در  مقابل تیمهای بزرگ جهان خوب ظاهر شود و دست پر به کشور بازگردد.

زاد علی اصغر خاطر نشان کرد: تمرینها و اردوها بزودی شروع خواهد شد و همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم در ریو روی سکو برویم. اعضای تیم سراپا انرژی هستند و با حمایت هایی که فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک انجام داده است، مطمئن هستیم که در ریو بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

کد خبر : ۸۶۶
اشتراک در