۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۰۵:۴۴
سیامک-صالح-فرج-زاده---برای-آرامش-روح-همسرم-سهمیه-پارالمپیک-ریو-را-خواهم-گرفت
قهرمان پارالمپیک جهان اگرچه این روزها در فقدان همسرش روزهای سختی را می گذراند اما همچنان با اراده و مصمم به تمرینات دومیدانی ادامه می دهد، وی دراین مورد گفت: در نبود همسرم روزهای سختی را سپری می کنم اما به خاطر علاقه و عشق او به ورزش سعی می کنم خودم را به وضعیت جسمانی مطلوب برسانم و بتوانم در مسابقات جهانی دو و میدانی که مهرماه امسال در قطر برگزار می شود سهمیه پارالمپیک ریو را به دست بیاورم تا روح همسرم در آرامش باشد.

سیامک صالح فرج زاده افزود: به خاطر این اتفاق تلخ دو هفته ای اصلا تمرین نداشتم. اما چند روزی است که دوباره تمرینات را از سر گرفته ام. زیر نظر مربی ام بهمن رضایی تمرین می کنم. به لطف خدا از نظر جسمانی هیچ مشکلی ندارم حتی در تمرینات رکورد هم زده ام و رکورد هایم پایین نیامده است. در اولین تمرین در پرتاب وزنه توانستم 11 متر و 20 سامتی متر رکورد بزنم که 20 سانتی متر افزایش رکورد داشتم.

رکورددار جهانی دو و میدانی اظهار داشت: تیم ملی دو و میدانی در حال حاضر هفته ای سه روز تمرین تکنیک و پرتاب دارد و سه روز هم تمرین بدنسازی و شنا دارد. اردوها هم به صورت غیر متمرکز برگزار شده است که من از این نظر خیلی راضی ام چون در شهر خودم تمرین می کنم و فکر می کنم عامل پیشرفت تیم همین اردوهای غیر متمرکز است.

مقام اول پرتاب دیسک مسابقات جهانی آمریکا در سال ۱۳۸۴ در مورد مسابقات قطر ادامه داد: همه تلاشم در این مسابقات کسب سهمیه است. بعد از آن روی رکورد زدن  تمرکز می کنم. این مسابقات از حساسیت بالایی برخوردار است چون همه ورزشکاران با تمام قوا به مسابقات می آیند و همه می خواهند سهمیه بگیرند. حریفان زیادی هم داریم و درست است که تیم ایران چیزی کم ندارد اما هر چه خوب باشیم باز دو سه نفر از ما جلوتر خواهند بود و همین موارد باعث می شود که ما دست از تلاش برنداریم.

وی بیان کرد: شناخت کافی از حریفان داریم. دائم در سایت رنکینگ جهانی رکوردها را بررسی می کنیم. حریفان اصلی ما از کشورهای روسیه، کلمبیا، کوبا و چین هستند. که خود را برای مسابقات قطر آماده کرده اند. فعلا پرتاب دیسک کار نمی کنم چون این رشته در پارالمپیک نیست اما بیشتر تلاشم روی پرتاب نیزه و وزنه است.

فرج زاده اضافه کرد: باید بتوانم سهمیه مستقیم را به دست بیاورم و جزو نفرات اول و دوم باشم. برای نفرات سوم و چهارم کار کمی سخت می شود و بعد در مورد گرفتن سهمیه آنها تصمیم گیری می شود. با تلاشی که تیم ملی انجام می دهد آرزو دارم که همه ورزشکاران موفق شوند و بتوانند به سهمیه پارالمپیک 2016 ریو برسند چون این شایستگی و توانایی در همه اعضای تیم ملی وجود دارد.

کد خبر : ۸۶۴
اشتراک در