۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۴۱
هادی-نوری---برای-نخستین-بار-ایران-در-رشته-کامپوند-سهمیه-پارالمپیک-گرفت
کماندار ملی پوش کشورمان که توانست در رقابت های جهانی تیر و کمان معلولان در آلمان در رشته کامپوند موفق به کسب اولین سهمیه پارالمپیک ریو 2016 برای کاروان ایران شود، راجع به این مسابقات گفت: این رقابت ها سطح بالایی داشت. برای اولین بار بود که از 45 کشور جهان 300 ورزشکار حضور داشتند. تیم ایران هم از یک آمادگی کامل برخوردار بود. همه انتظار مدال را داشتیم اما فقط غلامرضا رحیمی توانست مدال برنز بگیرد. عملکرد تیم عالی بود. محدثه کهنسال در 16 سالگی توانست سهمیه پارالمپیک بگیرد. این نتایج برای تیم ملی فوق العاده بود. توانستم برای اولین بار کسب سهمیه در رشته کامپوند را به دست بیاورم.  در حالیکه در پارالمپیک های قبل از این رشته شرکت کننده نداشتیم.

هادی نوری از کودکی به رشته تیراندازی با کمان علاقه مند بوده و حدود دو سال است در رشته کامپوند فعالیت می کند اما به نتایج خوبی در این رشته رسیده است. معتقد است که تیراندازی آرامش و تمرکز می آورد و جدای از رقابت، کسب سهمیه و مدال از این رشته لذت می برد. این ورزشکار با انگیزه افزود: با تلاشی که تیم ملی تیر و کمان در آلمان انجام داد نشان دهنده این است که در برزیل حتما بهتر عمل خواهیم کرد و به کسب نتایج خوب امیدوارخواهیم بود. از عملکرد خودم هم در این مسابقات راضی ام آمادگی خوبی داشتم. در سه مسابقه اول در مرحله حذفی برحریفانی از کشورهای صربستان، ترکیه و ایتالیا پیروز شدم اما در مرحله یک چهارم با اختلاف یک امتیاز از حریف انگلستانی شکست خوردم.

وی بیان کرد: درآلمان در روزهای اول در شرایط آب و هوایی نامناسبی مسابقه دادیم. که کمی شرایط را سخت تر می کرد اما من معتقدم که این شرایط برای همه رقیبان یکسان است و اگر روی من تاثیر منفی می گذارد حتما روی رقیب مقابل هم تاثیر خواهد گذاشت. شرایط آب و هوایی و جوی را در نتیجه مسابقه دخیل نمی دانم مهم آمادگی جسمی و روحی ورزشکار است وقتی از هر نظر آماده باشد می تواند خودش  را با شرایط وفق دهد.

نوری ادامه داد: این نتایج برای تیم حاصل چند ماه تمرین و در اردو بودن است بعد از مسابقات اینچئون فقط  یک هفته استراحت داشتیم. حتی تعطیلات عید هم در اردو و تمرین بودیم. الان هم که از مسابقات آلمان برگشته ایم دو روز استراحت کردم و دوباره تا شروع اردوها  تمرینات را به صورت شخصی شروع کرده ام.

 ملی پوش طلایی اینچئون اظهارداشت: حضور یک مربی اوکراینی در کنار تیم برای ما خیلی مفید بوده است. اگرچه مربی های خودمان هم از نظر فنی در سطح خوبی قرار دارند. این مربی از نظر فنی به تیم خیلی کمک کرده است و با تمریناتی که زیر نظر او انجام می دهیم  به سطح یک جهانی از نظر فنی نزدیک شده ایم. همه این ها نتیجه هماهنگی های به موقع فدراسیون جانبازان ومعلولان است که نگاه ویژه ای به تیم ملی دارد. امیدوار هستم که بتوانم در ریو به نتیجه خیلی خوبی برسم و با مدال رنگین به کشور بازگردم.
کد خبر : ۸۵۸
اشتراک در