۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۱۹
بانوی-ملی-پوش-تیم-ملی-تیراندازی--فرصت-از-دست-رفته-کرواسی-را-در-استرالیا-جبران-می-کنم
بانوی ملی پوش تیم ملی تیراندازی که این روزها خود را برای حضور در مسابقات جهانی تیراندازی در استرالیا آماده می کند، گفت: این مسابقات بسیار حساس و سطح رقابت ها بالاست. تعداد شرکت کننده ها هم زیاد است. روزی دو ساعت و نیم تمرین می کنم و از نظر فنی  و جسمانی آمادگی لازم را دارم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، معصومه خدابخشی راجع به مسابقات کرواسی که نتوانست سهمیه پارالمپیک ریو را بگیرد، بیان کرد: در مسابقات کرواسی در تفنگ بادی R4 به مصاف حریفان رفتم.

این مسابقات از پرتعداد ترین رقابت ها بود و رقابت های بسیار تنگاتنگی بین حریفان وجود داشت. نتوانستم به فینال بروم و بدشانسی آوردم. با مجموع امتیاز ۶۲۴/۳ در جایگاه هجدهم قرار گرفتم. می خواهم فرصت از دست رفته در مسابقات کرواسی را در استرالیا جبران کنم. هیچ وقت ذهن خودم را درگیر رقیب و امتیاز دیگران نمی کنم در مسابقه حواسم به کار خودم است همه سعی و تلاشم را می کنم که به هدفی که دارم ر مسابقه برسم.

وی افزود: در رشته تفنگ بادی ده متر R4 (تیراندازی تفنگ بادی ایستاده) و R5 (تیراندازی تفنگ بادی درازکش) کار می کنم. این رشته از رشته های مختلط با آقایان است. بانوان کمتر دراین رشته فعالیت دارند و همین کار من را سخت تر کرده است. حضور کمتر بانوان در این رشته شاید به وضعیت جسمانی و نوع معلولیت و میزان علاقه آنها بستگی دارد که بیشتر در رشته تپانچه فعالیت دارند.

خدابخشی ادامه داد: تفاوت این رشته با رشته تپانچه زیاد است تعداد تیرهایی که در رشته تفنگ بادی زده می شود 60 تیر در R4 است که باید از آن 630 یا 632 امتیاز بگیرم. در واقع امتیازها بالاست. در R5 باید 638 امتیاز گرفته شود. که همه این امتیاز ها برای مقدماتی است اما در فینال 20 تیر زده می شود.
در تپانچه 40 تیر زده می شود و 400 امتیاز باید کسب کنند. بنابراین رشته تفنگ از رشته های حساسی است. با این حال  همه تلاشم را می کنم که سهمیه پارالمپیک ریو را بگیرم.

بانوی ملی پوش تیم ملی تیراندازی اظهارداشت: همه اعضای تیم ملی تیراندازی تا الان سهمیه گرفته اند و فقط من و مهدی زمانی باید در استرالیا سهمیه بگیریم. بیستم  شهریور ماه روز اعزام به مسابقات است که ما تا آن روز در اردو و تمرین هستیم. معتقدم اگر خدا بخواهد حتما این اتفاق می افتد. چون همیشه خدا نقش مهمی در کارهای من دارد.

خدابخشی گفت: با حضور درمسابقات جهانی تیراندازی معلولان در ترکیه و کرواسی تجربه های خوبی به دست آوردم. درترکیه تا مرحله فینال بالا آمدم. اما نفر هفتم شدم و حذف شدم. البته مسابقات ترکیه برای کسب سهمیه نبود فقط کرواسی برای سهمیه برگزار شد. امیدوارم که دراین فرصت باقی مانده بتوانم نهایت استفاده  را ببرم و سهمیه پارالمپیک ریو 2016 را با یاری خداوند بگیرم.

کد خبر : ۸۵۷
اشتراک در