۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰۶:۴۳
رئیس-کمیته-ملی-پارالمپیک-خبر-داد---حضور-مشاور-ویژه-دبیر-کل-سازمان-ملل-در-مراسم-روز-ملی-پارالمپیک-94

محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک از حضور "ویلفرد لمکه"، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور ورزش برای توسعه و صلح، در مراسم روز ملی پارالمپیک امسال خبر داد.

ایشان گفت: آقای لمکه، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز تمایل خود را برای شرکت در بزرگ ترین رویداد ورزشی معلولین جهان ابراز داشته و عنوان کرده است که می خواهد با حضور در کنار ورزشکاران، پوشیدن لباس ورزشی و انجام نمادین یکی از رشته ها، همراهی خود را با شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ ابراز کند.

 


خسروی وفا افزود: وی سال گذشته برای این مراسم پیامی صادر کرد اما برای مراسم سال 94، به ایران سفر می کند و در کنار ورزشکاران حضور خواهد داشت. البته وی تیر ماه سال 92 در سفری که به ایران داشت از کمیته ملی پارالمپیک بازدید کرد و در جریان فعالیت های این کمیته در خصوص ورزش معلولین قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درخصوص حضور لمکه خاطرنشان کرد: وی در جریان بازدیدی که از کمیته ملی پارالمپیک داشت، از فعالیت ایران در این زمینه ابراز خوشحالی کرده بود که در این کشور افراد دارای معلولیت زیادی در خانه ها نیستند و از طریق ورزش به جامعه آمده اند.

مراسم روز ملی پارالمپیک امسال، به نسبت ادوار گذشته از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که برای اولین سال و با دستور ریاست محترم جمهور، روز ملی پارالمپیک به عنوان یک رویداد ملی، در تقویم رسمی به ثبت رسیده و از این پس، 24 مهر ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک شناخته می شود.

کد خبر : ۸۵۵
اشتراک در