۹ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۲۶
همه-امیدمان-به-بازی-های-آسیایی-چین-است
سرمربی تیم ملی گلبال نابینایان و کم بینایان از برگزاری اردوهای این تیم برای آمادگی حضور در مسابقات آسیایی پاسفیک هانگ ژو چین- 2015 و انتخابی مسابقات پارالمپیک ریو 2016 خبرداد وگفت: نخستین اردوی آمادگی برای تیم ملی را پشت سرگذاشته ایم و دومین اردو هم از 31 مردادماه تا هفتم شهریورماه آغاز خواهد شد. درمجموع 5 تا اردو تا روز اعزام به مسابقات آسیایی که تا 13 آبان ماه است انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته پارالمپیک، محمد بیدگلی افزود: مسابقات آسیایی از 14 تا 22 آبان ماه در کشور چین برگزار می شود. درحال حاضر رقبای تیم ایران مشخص نیستند. فعلا آمادگی کشورها را می گیریم . اما به احتمال بسیار حریفان دیرین تیم ایران کشور چین که میزبان است و ژاپن وکره جنوبی خواهند بود. از اقیانوسیه هم استرالیا شرکت می کند.

وی ادامه داد: در مسابقات جهانی سئول با اینکه تیم ایران حضوری مقتدرانه داشت و در مرحله مقدماتی پیروز شدیم اما در مرحله نهایی چین موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2016 شد و این مساله تا حدودی کار ما را در مسابقات آسیایی سخت خواهد کرد چرا که باید صد در صد قهرمان شویم وگرنه سهمیه  پارالمپیک را از دست می دهیم. با اینکه تیم ما درمسابقات اینچئون قهرمان شده بود  اما بازی گلبال غیرقابل پیش بینی است.

سرمربی تیم ملی گلبال نابینایان و کم بینایان خاطرنشان کرد: مسابقات سئول برای تیم ملی خیلی تجربه خوبی بود، باعث شد که به نقاط ضعف خودمان پی ببریم و هم حریفان را بهتر بشناسیم در این مسابقات تیم کره جنوبی خیلی با انگیزه  بازی کرد. در مسابقات سئول با ژاپن مساوی کردیم و با استرالیا با یازده اختلاف بردیم. بنابراین از بین حریفان همه دغدغه ما چین است که سهمیه گرفته و با خیال راحت حضور می یابد. بازیکنان ما باید سعی و تلاش خود را بکنند تا پیروز میدان شوند.

بیدگلی اضافه کرد: در اولین اردویی که برگزار شد از تیم رضایت چندانی نداشتم. از نظر آمادگی جسمانی و فنی دچار رکود شده بودند که آن هم به خاطر استراحت و پشت سر گذاشتن ماه رمضان بود. امیدوارم که در اردو های بعدی به آن حد مطلوبی که مورد انتظار کادر فنی است، برسند.

وی گفت: با برنامه ریزی هایی که از سوی فدراسیون نابینایان و کم بینایان انجام شده قرار است که اعضای تیم گلبال از نظر تکنیک و تاکتیک آماده شوند و حتی یک روانشناس در کنار تیم حضور خواهد داشت تا بازیکنان از نظر روحی روانی مشکلی نداشته باشند.

سرمربی تیم ملی گلبال نابینایان و کم بینایان نداشتن بازی های تدارکاتی خارجی را بزرگترین مشکل این ورزش عنوان کرد و افزود: به خاطر برخی مسائل مالی در حال حاضر مسابقات تدارکاتی با تیم های اروپایی نداریم. امیدواریم با مساعدت مسئولان این مشکل هم برطرف شود. برگزاری  مسابقات تدارکاتی به نفع تیم است. از این روش می توانیم عیار ورزشکاران خود را بسنجیم و نقاط ضعف و قوت در این مسابقات بیشتر خودش را نشان می دهد.

بیدگلی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در مهرماه عنوان کرد: تنها مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی گلبال مسابقات داخلی است که 18 مهرماه به مناسبت روز جهانی نابینایان در اردوگاه بابلسر انجام می شود. که قطعا برای تیم ملی مفید خواهد بود.

وی تصریح کرد: مسابقات آسیایی برای تیم ملی گلبال آخرین فرصت است که باید تیم نهایت سعی و تلاش خود را بکند ما اگر دوم هم شویم نمی توانیم سهمیه المپیک را بگیریم. با اینکه این بازی کاملا غیرقابل پیش بینی است اما همه امیدمان به قهرمانی دراین مسابقات است.
کد خبر : ۸۵۲
اشتراک در