۳۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۴۲
تیراندازان-ایرانی-رکورد-جهانی-را-در-استرالیا-ارتقا-می-دهند
ملی پوش تیم تیراندازی جانبازان و معلولان کشور از برگزاری اردوی آمادگی برای شرکت درمسابقات جهانی تیراندازی استرالیا خبرداد و گفت: اولین اردو برای آمادگی در این مسابقات را پشت سرگذاشته ایم و دهم شهریور ماه اردوی متصل به اعزام را داریم، تا بیستم همین ماه که روز اعزام است اردو ادامه دارد. این مسابقات برای ورزشکارانی که نتوانسته اند سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کنند آخرین فرصت است.

مهدی زمانی افزود: همه سعی و تلاشم برای کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو است. طبق برنامه ریزی سرمربی تمرین می کنم. در فاصله بین دو اردو هم تمرینات ادامه دارد و روزی دو یا سه ساعت به غیر از بدنسازی برنامه تمرین دارم.

دارنده مدال نقره در رقابت های جام جهانی تیراندازی معلولان ترکیه در ماده  تپانچه ۱۰ مترP1  ادامه داد: تیم ملی تیراندازی اکنون جایگاه بسیار خوبی در دنیا و آسیا دارد و توانسته قابلیت های خود را در رقابت‌های جام جهانی تیراندازی معلولان کروواسی به نمایش بگذارد. تیم ملی بخصوص بانوان خیلی قدرتمند ظاهر شدند. در این مسابقات در رقابت های ماده P1 شرکت کردم اما از راه یابی به مرحله فینال بازماندم. در رقابت‌های تیمی میکس تپانچه خفیف بادی ۵۰ متر هم در این مسابقات تیم ایران نایب قهرمان شد. مسابقات خفیف با اینکه سابقه چندانی ندارد و از مسابقات آسیایی اینچئون آن را شروع کرده اند. اما تیم ایران توانست در کرواسی نتیجه خوبی به دست بیاورد.

وی بیان کرد: به لطف خدا اکنون از نظر روحی و فیزیکی در وضعیت خیلی خوبی قرار دارم و همه سعی و تلاشم براین است که از آخرین فرصت برای کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو استفاده کنم و این موقعیت طلایی را از دست ندهم.

ملی پوش تیراندازی کشورمان راجع به توزیع سهمیه غیر مستقیم خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی پارالمپیک با انتخاب خود کشورهایی که نتوانند هیچ سهمیه ای را کسب کنند یک نفر را از ورزشکاران برتر آن کشور انتخاب می کند. مواردی که در توزیع سهمیه غیر مستقیم وجود دارد بحث تعداد مشارکت ها در این رقابت ها است، به طوری که مشارکت کشور ما نسبت به بسیاری از کشورها کم است. مورد دیگری هم که در کسب سهمیه غیر مستقیم تاثیرگذار است رکورد ها و ارتقای رنگینک است. البته تیراندازان ایرانی رکوردهای بالایی دارند و ما از شانس بالایی برای کسب سهمیه به صورت مستقیم داریم و اصلا به کسب سهمیه غیر مستقیم فکر نمی کنیم.

زمانی اظهار داشت: تیراندازی ماده های گوناگونی دارد و هر کشوری در یک ماده مدال آور و با استعداد است کشور ما هم در دنیا در ماده تپانچه از استعدادهای بالایی برخوردار است. در حال حاضر ایران در ماده تپانچه که هر سه سکوی آن در دست بانوان ایرانی است حرف اول را می زند.

وی اظهار امیدواری کرد که ایران می تواند در مسابقات استرالیا رکورد جهان را با فاصله زیاد ارتقا دهد به حدی که هیچ کشوری نتواند تا سال ها این رکورد را جا به جا کند.
کد خبر : ۸۳۵
اشتراک در