۲۴ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۴:۳۵
ساره-جوانمردی---نماینده-تمام-ورزشکاران-ایرانی-در-کمیته-پارالمپیک-آسیا-خواهم-بود
بانوی ملی پوش تیم تیراندازی کشورمان که به تازگی از سوی کمیته پارالمپیک آسیا به عضویت کمیته ورزشکاران APC در آمده است، درمورد نحوه این انتخاب گفت: از سوی کمیته های پارالمپیک آسیا نامه ای به کمیته ملی پارالمپیک ایران فرستاده شد تا ورزشکاران شاخص را معرفی کنند.

مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و اعضای کمیته کشورمان من را انتخاب کردند. معیارهای مختلفی را در این انتخاب در نظر گرفتند. فقط امتیازات ورزشی مد نظر نبود. بر اساس رزومه ای که برای کمیته APC فرستاده شد چندین معیار از جمله مدرک تحصیلی، دانشجوی ممتاز بودن، کارمند بودن، مقام ها و مدال هایی که تاکنون به دست آورده بودم در نظر گرفته شد و مورد تایید کمیته پارالمپیک آسیا قرار گرفتم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، ساره جوانمردی افزود: در این کمیته نماینده ورزشکاران ایران در آسیا هستم. فقط ورزش تیراندازی مد نظر نیست. اهداف این کمیته را نمی دانم چون تازه نامه عضویت آمده است. بعد از انتخابات دستور العمل ها  و اهدافی که مورد توجه شان است برای اعضا در نظر گرفته می شود. در حال حاضر هیچ نوع دستوری ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: از خودم تعریف نمی کنم اما می توانم از عهده این مسئولیت بر بیایم چون در حال حاضر درس، کار و ورزش حرفه ای را با هم انجام می دهم و موفق هم بوده ام. فکر می کنم افرادی هم که ساره جوانمردی را به کمیته آسیا معرفی کردند، حتما قابلیت هایی را در من دیده بودند. تا جایی که بتوانم نماینده خوبی برای تمام ورزشکاران ایرانی خواهم بود و از حق و حقوق همه دفاع می کنم.

جوانمردی راجع به اردوها و نحوه تمرین تیم ملی تیراندازی تا پارالمپیک ریو بیان کرد: تا کنون از فروردین تا مرداد 5 مرحله اردو و دو مسابقه (ترکیه و کرواسی) را پشت سر گذاشته ایم، فقط یک اعزام به مسابقات جهانی استرالیا داریم که این آخرین سفر قبل از ریو خواهد بود.

 قهرمان طلایی بازی های پاراآسیایی اینچئون اضافه کرد: این مسابقه برای بهبود عملکرد تیم تیراندازی خیلی تاثیرگذار خواهد بود. چون آمادگی تیم برای سفر به ریو دوچندان می شود. البته تا بازی های پارالمپیک ریو سفر خواهیم داشت اما اعزام نداریم. اعضای تیم ملی به غیر از معصومه خدابخشی و مهدی زمانی سهمیه ندارند که امیدواریم در استرالیا این اتفاق بیفتد.

 جوانمردی اظهار داشت: در مدت 8 سال که در تیم ملی بوده ام زنان توانستند در رشته تیراندازی درخشش خوبی داشته باشند و خود را به اثبات برسانند. عملکرد آنها از تیم مردان بهتر بوده است، قابلیت خود را نشان داده اند و پله های ترقی را طی کرده اند. امیدوارم مردان هم تا پارالمپیک ریو به یک پیشرفت قابل ملاحظه ای برسند و ما برای اعزام به ریو یک تیم تکمیل و مجهز داشته باشیم.

 وی که به آینده تیم ملی تیراندازی کشورمان سخت امیدوار است، گفت: تیراندازی ایران بهترین جایگاه را در دنیا دارد. با استعدادهایی که در جوان ها وجود دارد می توانند همچنان این جایگاه را حفظ کنند. اگر چه در تیراندازی نمی توان پیش بینی کرد. مدال آوردن در این رشته بخصوص در ماده p4 کمی سخت است چون این ماده یک رشته لوکس است و نیاز به تمرین و امکانات بیشتر دارد. اما در p2 امکان مدال گرفتن بیشتر است.

بانوی ملی پوش تیم تیراندازی کشورمان تصریح کرد: در حال حاضر تیم فقط از نظر سلاح در خفیف بادی و کمبود فشنگ مشکل دارد که امیدواریم مسئولان در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهند. اعضای تیم هم باید تمرین های خود را بیشتر کنند. اگر بخواهیم مانند اینچئون تمرین کنیم امکان مدال گرفتن خیلی کم می شود ما نیاز به تمرین و برنامه ریزی بیشتری داریم تا در پارالمپیک ریو خوب ظاهر شویم و دست پر برگردیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا کنون آخرین رکورد در ماده P2 در دست خودم و 381 امتیاز است و نسبت به رکورد اینچئون افزایش داشته ام همه سعی و تلاشم بر این است که در ریو در ماده p4  و دیگر ماده ها بتوانم به موفقیت برسم.

کد خبر : ۸۲۵
اشتراک در