۲۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۰
چین،-میزبان-بازی-های-پارالمپیک-زمستانی-‎2022‏
کمیته بین المللی پارالمپیک پس از انتخاب شهر پکن پیام تبریک خود را به مناسبت میزبانی بازیهای زمستانی  المپیک و پارالمپیک 2022 به کمیته برگزاری اعلام نمود. انتخاب شهر پکن در صد و بیست و هشتمین جلسه کمیته بین المللی المپیک در شهر کوالالامپور مالزی صورت گرفت.

آقای کریون در این رابطه اعلام داشت: "از صمیم قلب به همه اعضای جنبش پارالمپیک، میزبانی بازیهای زمستانی 2022 پکن را تبریک می گویم. در سال 2008 شهر پکن به خوبی میزبانی بازیهای تابستانی را انجام داد و توانست جامعه را با ورزش همراه نماید. یقین دارم بازیهای 2022 نیز به خوبی بتواند جامعه را از طریق بازیهای زمستانی هر چه بیشتر با ورزش همراه سازد.
چین اولین بار در سال 2002 در بازیهای زمستانی Salt lake city شرکت نمود و سطح مشارکت این کشور در ورزشهای زمستانی پائین است و فکر می کنم برگزاری این بازیها برای جامعه 85 میلیون نفری معلولین چین خبر خوبی باشد و بتواند هر چه بیشتر جامعه را فعال نماید.
IPC با کمیته برگزاری پکن 2022 همراه خواهد شد تا بتواند به هر چه بهتر برگزار شدن این بازیها کمک نماید."

لازم بذکر است در بازیهای سوچی 2014، چین تنها 10 ورزشکار را به این مسابقات اعزام نمود و توانست جایگاه چهارم را در ویلچر کرلینگ بدست آورد. اوایل امسال چین مدال نقره را در مسابقات قهرمانی جهانی کرلینگ با ویلچر 2015 در فنلاند بدست آورده بود. 

کد خبر : ۸۲۳
اشتراک در