۱۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۴۸
امیرجعفری---رقیب-سرسختی-برای-حریف-مصری-در-پارالمپیک--می-شوم
قهرمان ایران در دسته 59 کیلوگرم در رقابت های وزنه‌برداری معلولان قهرمانی آسیا در قزاقستان گفت: در این مسابقات که برای انتخابی رقابت های پارالمپیک 2016 ریو، با حضور نمایندگان 28 کشور برگزار شد، در بخش آسیایی کشورهای عراق، چین، اردن، کره جنوبی و ژاپن حضور داشتند همه از مدعیان وزنه برداری بودند. در بخش آزاد هم به غیر از کشور مصر کشورهای قدری حضور داشتند که آنها هم  از مدعیان این ورزش بودند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، امیرجعفری که در این مسابقات در سه حرکت موفق به مهار وزنه‌های 184، 189 و 192 کیلوگرم شد و به عنوان قهرمانی دست یافت، افزود: با اینکه با حریفان سرسختی روبرو بودم و مسابقات هم در سطح بالایی برگزار شد اما توانستم به مدال طلا برسم و سهمیه پارالمپیک 2016 ریو را به دست بیاورم و رکورد آسیا را هم جابه جا کنم. رقیبانم نیز که از کشورهای چین و روسیه بودند، به مقام دوم و سوم رسیدند.

ملی پوش وزنه برداری معلولان اضافه کرد: از بازی های آسیایی اینچئون رکورد آسیا در دست خودم است آنجا رکورد آسیا را از 186 به 188 کیلوگرم ارتقا دادم در این مسابقات هم این رکورد را تا 192 کیلوگرم جابه جا کردم.

 وی به شروع اردوهای تیم ملی وزنه برداری اشاره کرد و افزود: تا یک ماه دیگر اردوها آغاز می شود و دوباره زیر نظر مربیان (احمد دلجوان و رضا آسترکی) تمرین ها از سر گرفته می شود. همه اعضای تیم ملی وزنه برداری از فروردین ماه امسال هر ماه 21 روز در اردو بوده ایم. برنامه هایی که در این اردوها اجرا شد به خصوص اردوی تبریز خیلی از لحاظ روانی روی تیم تاثیرگذار بود و فکر می کنم عامل موفقیت تیم همین برنامه ریزی درست باشد.

این وزنه بردار طلایی تصریح کرد: مسابقه بعدی برای تیم ملی وزنه برداری دو مسابقه است که طبق اعلام فدراسیون آخر امسال در کشور مالزی و دبی برگزار می شود و این مسابقات برای ارتقای رنکینگ و رکورد خواهد بود.

وی بیان کرد: همه سعی و تلاشم کسب مدال در پارالمپیک 2016 است. در این مسابقات سرسخت ترین حریفم از کشور مصر است. همه تمرکزم روی اوست نسبت به دیگر رقبای آسیایی واهمه ای ندارم. اما حریف مصری در همه مسابقات موفق به کسب مدال طلا می شود و اکنون هم رکورد جهان در این وزن که 210 کیلو گرم است در دست اوست. می خواهم رکوردم را به این حریف نزدیک کنم تا در پارالمپیک شانس طلا را داشته باشم.

جعفری اظهارداشت: تا پارالمپیک 12 ماه زمان دارم و مطمئن هستم که با انگیزه ای که دارم و برنامه ریزی اصولی مربیانم بتوانم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشم. البته این برنامه ریزی درست مربیان و اردوهای خوبی که برگزار شد باعث شد که کشورمان در این مسابقات قهرمان شود. امیدوارم تا پارالمپیک همچنان زیر نظر این مربیان با تجربه کار کنیم چون نتیجه گرفتن تیم صد در صد خواهد بود.

جعفری که  عزم خود را جزم کرده تا در پارالمپیک به  مدال طلا برسد افزود: سعی می کنم ارتقای رکورد داشته باشم تا بتوانم به مدال طلا برسم و بتوانم حریفی جدی برای رقیب مصری ام باشم.
کد خبر : ۸۱۸
اشتراک در