۱۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۴۸
سرمربی-تیم-ملی-والیبال-نشسته---ایران-در-والیبال-نشسته-از-مدعیان-قهرمانی-در-پارالمپیک-ریو-است
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته از تدوین یک برنامه مدون 15 ماهه تا پارالمپیک 2016 ریو خبر داد: تا رسیدن به پارالمپیک ریو هرماه یک اردوی یک هفته ای برگزار می کنیم. تاکنون سه اردو را پشت سرگذاشته ایم و اردوی چهارم اوایل شهریورماه برگزار می شود. هرچه به پارالمپیک نزدیکتر شویم زمان اردوها از یک هفته به ده روز در ماه مي رسد.

هادی رضایی افزود: در والیبال نشسته همزمان دو تیم با عنوان الف و ب در تیم ملی هستند. در اردوها به طور کامل روی تک تک افراد دو تیم نظارت داریم. در طول تمرین ها و مدت اردو اگر مشاهده کنیم بعضی از افراد از آمادگی کمتری برخوردار هستند بلافاصله از اردو خارج می شوند و از بازیکنانی که در مسابقات لیگ شناسایی شده اند جایگزین خواهیم کرد. حتی اگر برخی از بازیکنان تیم دو از نظر آمادگی خوب باشند، به تیم الف فرستاده می شوند.

وی اظهارداشت: بین دو تیم هم مسابقه می گذاریم و این باعث انگیزه در بین اعضای تیم می شود. همه زیر نظر پزشک تیم و مربی بدنساز هستند. برنامه هایی که به آنها داده می شود در بالا بردن آمادگی جسمانی آنها بسیار تاثیر گذار است. حتی در خانه هایشان هم مجبور به اجرای برنامه ها هستند.

سکاندار هدایت تیم ملی والیبال نشسته با اشاره به دیگر برنامه هایی که برای اعضای تیم ملی اجرا می شود، گفت: تا زمان برگزاری پارالمپیک چند بازی تدارکاتی برگزار خواهیم کرد. اکنون هم چندین دعوتنامه از کشورهای دیگر داریم و در حال بررسی هستیم که با چه تیم هایی مسابقه دهیم چون هر مسابقه ای مناسب تیم نیست. می خواهیم حداقل 3 یا 4 بازی تدارکاتی بین تیم های مطرح مانند برزیل و بوسنی هرزگوین داشته باشیم تا عملکرد تیم سنجیده شود.

رضایی ادامه داد: تیم والیبال نشسته اولین تیمی بود که توانست در تیرماه سال گذشته در مسابقات جهانی سهمیه پارالمپیک ریو را به دست آورد. یک تیم جوان و با انگیزه داریم. البته چند نفر هم که افراد با تجربه تیم ملی هستند و در مسابقات جهانی و پارالمپیک حضور داشته اند، در تیم هستند که نیروهای جوان از تجربه آنها استفاده می کنند. وجود این افراد بین اعضای تیم رقابت ایجاد می کند و باعث پیشرفت تیم می شود.

وی تصریح کرد: این ورزش در ایران به طور حرفه ای در باشگاه ها پیگیری می شود و ایران از مدعیان قهرمانی این رشته است. جوانانی که به تازگی وارد تیم می شوند از پتانسیل بالایی برخوردار هستند با وجود اسپانسرها مشکلات مالی کمتر شده و افراد تیم با دغدغه کمتری این ورزش را ادامه می دهند و همین موارد ما را به آینده درخشان این رشته در کشور امیدوار می کند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بیان کرد: با توجه به قهرمانی ایران در این رشته در آسیا و دارا بودن رنکینگ جهانی 2014 و نایب قهرمانی پارالمپیک گذشته پیش بینی می کنم که باز هم تیم ملی بتواند در پارالمپیک 2016 موفق عمل کند و عنوان قهرمانی همچنان از آن ایران باشد.

کد خبر : ۸۱۷
اشتراک در