۱۲ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵
رئیس-کمیته-ملی-پارالمپیک----برگزاری-جشنـواره-مهــر-رضــوی-آینـده-قهرمانی-ورزش-معلولین-را-بیمه-می-کند
صبح امروز نشست خبری محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش هاي جانبازان و معلولین در خصوص برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی، ورزشی مهر رضوی به سوالات اهالی رسانه و مطبوعات پاسخ داد.

وی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با واحد فرهنگی و تربیت بدنی آستان قدس رضوی امضا کردیم قرار شد که جشنواره مهر رضوی در سال 94 برگزار شود. تصور نمی کردیم بتوانیم این مسابقات را با توجه به تراکم زائر در ماه‌های مرداد و شهریور برگزار کنیم اما خوشبختانه با کمک ادارات مختلف استان و استانداری خراسان رضوی این موضوع محقق شد و قرار است این مسابقات در مجموعه ورزشی آستان قدس که یکی از بهترین مجموعه‌های ورزشی کشور است برگزار شود.

 وی ادامه داد: این جشنواره از 21 مرداد ماه افتتاح می‌شود که در 18 رشته مردان و 10 رشته بانوان زیر 25 سال برگزار خواهد شد. پیش‌بینی حضور چیزی حدود دو هزار نفر را در این جشنواره کرده‌ایم که می‌تواند پشتوانه بزرگی برای بازی‌های پاراآسیایی آینده و همچنین پارالمپیک 2020 باشد و آینده ورزش قهرمانی معلولین را تا حدودی بیمه کند. در گذشته چنین جشنواره‌هایی را به صورت تک رشته‌ای برگزار می‌کردیم اما برای نخستین بار در این وسعت و به صورت یکجا در تمام رشته‌های ورزشی برگزار می شود.

وی درباره توجه به ورزش همگانی در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: هفته گذشته معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان نخستین فدراسیون از فدراسیون جانبازان و معلولین بازدید کرد. سال گذشته تمام تعهدات ورزش همگانی را انجام دادیم و تمام اعتبارات‌مان را دریافت کردیم. اساس کار ما در این فدراسیون توسعه و تقویت ورزش همگانی است. در هفته پارالمپیک که امسال 21 مهرماه برگزار خواهد شد حدود 25 هزار معلول با میانگین سنی 15 سال در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند که این چیزی غیر از ورزش همگانی نیست.

 رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که‌ آیا حضور نعمتی و رنجبر در تیم ملی تیراندازی با کمان برای کسب سهمیه المپیک باعث ایجاد تداخل در برنامه‌های این دو ورزشکار برای حضور موفق در پارالمپیک  نمی‌شود، گفت: یقینا دچار مشکل و تداخل خواهیم شد. اگر بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند که جزو بزرگترین افتخارات ورزش ایران خواهد بود که قطعا دارای برد خبری بزرگی در جهان خواهد شد و بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت. تا همین امروز هم افتخار می‌کنیم که یک ورزشکار معلول توانسته است جزو تیم المپیک قرار گیرد. این موضوع هم با توصیه یا سفارش انجام نشده است و بر اساس توانایی خودشان به این مرحله رسیده اند اما نگران این هستیم که این دو کماندار نتوانند سهمیه پارالمپیک را کسب کنند. این مشکل زمانی حاد می شود که سهمیه المپیک را هم از دست دهند. من افتخار می‌کنم که سهمیه داشته باشد. حتی حضور نعمتی در المپیک کمتر از طلای پارالمپیک نیست اما همانطور که گفتم این نگرانی وجود دارد که هر دو میدان از دست برود چرا که برنامه‌های تمرینی مربی معلولین با توجه به عدم حضور نعمتی و رنجبر در اردوها ممکن است آنها را در مسابقات دچار مشکل کند.

محمود خسروی‌وفا در خصوص استقلال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک گفت: با کمک به حمایت فراکسیون معلولین در مجلس این پرونده از کمیسیون فرهنگی به کمیسیون اجتماعی منتقل شد که هر دو کمیسیون موافقت کردند این موضوع در دستور کار هیأت رئیسه قرار گیرد. امیدواریم پیش از پایان دوران مجلس فعلی این کار به سرانجام برسد و در طی هفته‌های اخیر کار دو سال انجام شد و با پیگیری و رأی‌گیری شاهد استقلال کمیته ملی پارالمپیک باشیم.

وی در خصوص عدم ارائه ویزا به تیم ملی فوتبال هفت نفره‌ گفت: در این زمینه غیر منصفانه با ما برخورد شد و با وجود اقدام به موقع ویزا صادر نشد اما ما تمام تلاش‌مان را برای احقاق حق می‌کنیم و با این وجود آنها گفتند که دو روز بعد از شروع مسابقات ویزا به دست ما خواهد رسید و حتی حاضر بودیم با یک باخت در مسابقات شرکت کنیم که با این موضوع هم موافقت نکردند. 
کد خبر : ۸۱۱
اشتراک در