۱۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۳۲
توسعه-اماکن-ورزشی-ویژه-جانبازان-و-معلولان-در-شورای-فرهنگ-عمومی-به-تصویب-رسید
آیین نامه ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی، نشاط و توانمندسازی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

براساس تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی برتوانمند سازی جانبازان و معلولان در این آیین نامه وظایف  و مسئولیت هایی به شورای عالی استان ها، شهرداری ها بخشداری ها و دهیاری ها محول شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، طبق این آیین نامه شهرداری ها باید به تراکم جمعیت نسبت به ساخت مجموعه های ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان اقدام کنند.

همچنین اختصاص یک نوبت از ساعت های روزانه مجموعه های ورزشی زیر پوشش شهرداری ها و بخشداری ها به ورزش جانبازان و معلولان که استفاده از این اماکن چه به صورت تیمی و چه انفرادی  رایگان انجام می شود از دستورالعمل های این آیین نامه است.

مناسب سازی اماکن ورزشی ، فعال کردن و تقویت هیات ورزش جانبازان و معلولان در شهرداری ها بخشداری ها و دهیاری ها نیز از مفاد این آیین نامه است.

با توجه به ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی  و نشاط جانبازان ومعلولان درصدی از بودجه های فرهنگی شهرداری ها به امر توسعه ورزش همگانی جانبازان و معلولان که مناسب با آمار 15 در صدی جمعیتی آنها باشد اختصاص می یابد.

گفتنی است نصب ایستگاه های ورزشی ویژه جانبازان و معلولان در پارک ها و فرهنگ سراها،مشارکت و مساعدت ویژه به هیات های استانی در اجرای برنامه های ورزش همگانی جانبازان و معلولان نیز در این آیین نامه مورد توجه قرار می  گیرد.

اختصاص در صدی از فضای تبلیغاتی شهر برای فرهنگ سازی اطلاع رسانی همگانی با هدف رشد اقتصادی به توسعه ورزش جانبازان و معلولان نیز باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

 مساعدت در تامین تجهیزات ورزشی آسایشگاه ها و مرکز نگهداری جانبازان  و معلولان برای شرکت در فعالیت های ورزشی نیز از دستورالعمل های مهم این آیین نامه است که در حال پیگیری است.
کد خبر : ۸۰۸
اشتراک در